vocht

Djelle 9
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vocht

#1 , 05 jun 2019 12:57

Hallo had een vraag wij hebben heel veel last op stijgend vocht van de living tot in de badkamer bij gebouw ,tegels komen stil aan los schimmel
In de living zijn de stopcontacten aan getast door de vocht roest ,veranda komt water binnen ….
Nu is mijn vraag wat kan ik daar tegen doen is wel voor de huurbaas maar ik wil het ook zo niet laten ,er zijn al 2 dokters die er nota van hebben
Ieder keer is het van we zijn er mee bezig maar veel verandering is er niet
Kunnen jullie zeggen wat kan en mag
Mvg
Devos Daniel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 05 jun 2019 16:19

Veel kan je niet doen. De eigenaar aanmanen om de werken uit te voeren. En anders op zoek gaan naar een nieuwe huurwoning. Dan doe je jouw opzeg in de huidige huurwoning.

Je kan steeds een ambtenaar van Wonen Vlaanderen of van de gemeente langskomen om vast te stellen of de woning voldoet aan de Vlaamse Wooncode. Zij zullen dan ook nog eens extra aan de mouw trekken van de eigenaar, met eventueel gevolgen voor de eigenaar als hij de werken niet uitvoert.

bambipower

#3 , 05 jun 2019 16:51

Eerst en vooral je huisbaas aangetekend schrijven, en je geeft hem een aanvaardbare termijn om de problemen op te lossen. Bij geen reactie doe je wat hierboven geschreven staat ( wonen vlaanderen )

Reclame

mava105

#4 , 05 jun 2019 18:09

Het is niet uw dokter aan wie je dat moet melden maar aan uw verhuurder, en dan nog best aangetekend

father b

#5 , 05 jun 2019 18:21

Het is niet uw dokter aan wie je dat moet melden maar aan uw verhuurder, en dan nog best aangetekend
Kan wel van belang zijn indien één van die dokters een verslag schrijft dat het medisch niet verantwoord is daar te leven, of aanleiding kan geven tot allergieën.
Zo kan het zijn indien de verhuurder geen accurate acties onderneemt, het pand onbewoonbaar wordt verklaard ( ook taak van de burgermeester ). Kunt ook de gezondheidsinspectie aanschrijven.
Natuurlijk de verhuurder aangetekend in gebreke stellen.

Tik ook eens in op Google de kwaliteit van de huurwoning Wonen Vlaanderen

LennieK

#6 , 06 jun 2019 10:42

een pand wordt onbewoonbaar verklaard omdat er gebreken zijn in het pand, niet omdat de bewoner een zwakke gezondheid heeft... Zo'n attest van de dokter heeft in mijn ogen eigenlijk weinig waarde. Hooguit een extra argument alsde stopzetting van het huurcontract zou gevraagd worden aan de vrederechter omwille van het niet voldoen aan de Vlaamse Wooncode van het pand.

father b

#7 , 06 jun 2019 11:15

een pand wordt onbewoonbaar verklaard omdat er gebreken zijn in het pand, niet omdat de bewoner een zwakke gezondheid heeft... Zo'n attest van de dokter heeft in mijn ogen eigenlijk weinig waarde. Hooguit een extra argument alsde stopzetting van het huurcontract zou gevraagd worden aan de vrederechter omwille van het niet voldoen aan de Vlaamse Wooncode van het pand.
Ben het niet eens met deze versie.

Ik heb het hier aan de overkant van de straat identiek meegemaakt als TS. Zelfde mankementen en dergelijke. Woning onbewoonbaar verklaard door de burgermeester en gemeentebestuur. En zeker op basis van gevaar : electriciteit … Huurders moesten er uit. Woonst in nu afgebroken en bijna staat er een nieuwe op die plaats.

Wat betreft attest dokter is wel van belang. TS is niet ziek of zwakke gezondheid. Door schimmels en natte muren, vocht krijgt men allergieën en longproblemen
welke wel aanleiding kunnen geven tot onbewoonbaar verklaring. Zie maar naar de woningen waar asbest wordt vastgesteld.
Deze situaties komen dagelijks in de media en zelfs nog veel erger. Kans op ongedierte, allerlei insecten ...
En opletten met kindjes.

Terug naar “Huren”