Afrekening kosten gemene delen

Etienne1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afrekening kosten gemene delen

#1 , 03 jun 2019 13:37

Hoop hier een antwoord te krijgen
Op datum van 17 mei krijg ik een schrijven van de huisbaas van wie ik een app.,kelder en autostandplaats huur , dat ik voor de jaren 2015 tem 2017 545€ moet betalen als tussenkomst in de kosten.
Nu betaal ik per .maand 80€ als tussenkomst en het lijkt me dat ik de facturen voor de jaren 2015 2016 ,2017 niet moet betalen en wel om volgende reden 1) de facturen zijn verjaard , volgens het BW kan iemand met btw nummer geen schuld meer vorderen van iemand zonder btw nummer als de factuur meer dan een jaar oud is.
2) in mijn huurcontract is een clausule opgenomen dat die afrekening JAARLIJKS aan de huurder moet overgemaakt worden en niet als de huisbaas eens zin heeft om geld te vragen.
Nu os mijn vraag heb ik het bij het rechte eind of kan de verhuurder die rekeningen zomaar versturen wanneer het hem past.
Met vriendelijke groeten
Etienne (3500)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2019 14:16

U hebt het NIET bij het rechte eind.
Dergelijke kosten verjaren eerst na een termijn van 5 jaren.
Betalen is de boodschap!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huren”