Huurinterest na 1 dag te laat

Aquilax
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurinterest na 1 dag te laat

#1 , 03 jun 2019 09:58

Besten,

Mijn verhuurder wil mij huurinterest aanrekenen voor de huur van afgelopen maand. Mijn huur wordt via een automatische opdracht voor het einde van de maand betaald, maar wegens het verlengde weekend was dit niet tijdig gebeurd. In plaats van op 1 juni, heeft de verhuurder de huur op 3 juni gekregen. Nu wil ze mij hier kosten voor aanrekenen en deze van de huurwaarborg afhouden (Ik heb mijn opzeg al gegeven en vertrek ten laatste op 1 augustus). Kan ze dit doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 03 jun 2019 10:58

Ja 2 dagen te laat !!

Dit is je maandhuur aan de wettelijke % tarief / 365 X2 dus bv

600€ huur aan 5% = 30 / 365 X2 = 0,16 Euro :roll: :roll:

Waar zijn we nu nog mee bezig ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#3 , 03 jun 2019 11:14

U hebt volkomen gelijk, @ Denlowie.

Maar er is ook de verhuurder, die misschien net een paar honderd € te kort komt om zijn hypotheek (mag het even??) te betalen op de eerste van de maand.
En die mag dan wel net iets meer bijleggen dan die 0,16€... Bij wie moet die eigenaar zijn nood klagen ?

Reclame

scorpioen

#4 , 03 jun 2019 11:16

Wat zegt de huurovereenkomst over sanctie bij laattijdige betaling?
Wat vordert de verhuurder?

denlowie

#5 , 03 jun 2019 11:33

U hebt volkomen gelijk, @ Denlowie.

Maar er is ook de verhuurder, die misschien net een paar honderd € te kort komt om zijn hypotheek (mag het even??) te betalen op de eerste van de maand.
En die mag dan wel net iets meer bijleggen dan die 0,16€... Bij wie moet die eigenaar zijn nood klagen ?
Mocht ieder zelfstandige aannemer zo praten , dan waren er geen zelfstandige aannemers meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger

#6 , 03 jun 2019 12:36

Bij wie moet die eigenaar zijn nood klagen ?
Hier staan er doorlopend eigenaars te klagen: http://www.geschiedenisbeleven.nl/de-klaagmuur/
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”