Hallo,
Sinds 1 september 2018 huur ik met mijn vennootschap (comm.V.) een magazijn via een terbeschikkingstellingsovereenkomst, verhuurder is buur van het magazijn en beschouwde hem als 'vriend'. Begin dit jaar gingen de zaken toch niet hoe ik verwacht/gehoopt had. En had tegen verhuurder gezegd dat ik waarschijnlijk ga stoppen en het magazijn ga stoppen met huren. Toch heb ik het nog enkele maanden geprobeerd (3 maand) maar het ging alleen maar slechter en slechter, nu heb ik vorige week (27/05/2019) gezegd tegen verhuurder dat ik ermee ga stoppen wat al het geld is op, kreeg toen geen antwoord. Ik stuurde gisteren wat ik met mijn sleutels etc. moet doen, waarbij hij antwoord dat het niet zo gemakkelijk zal gaan, ik dien eerst een aangetekende brief te versturen (naar buurman...) en dan volgens het contract te handelen. Ik heb hieronder het deel 'Vervroegde verbreking' bijgevoegd maar snap niet 100% wat ik dien te doen, is er iemand die mij hierbij kan helpen? Aangezien al het geld van mijn vennootschap zo goed als op is kan ik niet meer verder huren...
art.12. Vervroegde verbreking
Ingeval de klant een vervroegde verbreking van onderhavige overeenkomst zoekt, zal de Eigenaar naar eigen keuze:
- De klant ontlasten van alle verplichtingen, voortspruitend uit deze overeenkomst, vanaf de dag van het wederverhuren van het goed door een nieuwe door de Eigenaar aanvaarde klant, onder uitdrukkelijke voorwaarde vooraf de navolgende bedragen betalen:
1. Alle gebruiksbedragen, belastingen, laten en eventuele andere verschuldigde bedragen tot op datum waarop de nieuwe terbeschikkingstelling intreedt.
2. De eventuele kosten van de in ordestelling van de eigendom volgens een plaatsbeschrijving opgemaakt op uitsluitende kosten van de Klant door een in gemeen overleg of door de vrederechter benoemde deskundige, indien tenminste 1 der partijen erom verzoekt.
- Hetzij kunnen eisen dat de Klant een opzegging van 2 maanden betekent en een forfaitair vastgestelde vergoeding betaalt voor verbreking gelijk aan het equivalent van het abonnement van de laatste 4 maanden.