huur vraag !

kirikos
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huur vraag !

#1 , 30 mei 2019 10:06

Ik ben wonende al 8 jaar op een appartement die ik huur.Nu heb ik meerdere problemen gehad in het appartement met schade en de eigenaar was nooit mals geweest integendeel altijd tegendraads.Nu heb ik een ander appartement gevonden die ik wil nemen maar het is een 3-6-9 contract waarvoor ik nu wil weggaan.Hoe zou ik dat kunnen oplossen zeker wanneer ik geen goede band heb met de eigenaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 30 mei 2019 12:43

Je kan ALTIJD vertrekken als een verhuurder u niet meer aanstaat. Vertrekken tijdens het eerste jaar kost u 3 maanden huur als verbrekingspremie. Daarna nog maar 2 maanden en het derde jaar nog amper 1 maand. Vanaf het vierde jaar mag je zelfs volledig GRATIS vertrekken. Weliswaar steeds na 3 maanden opzeg.

Sirkii

#3 , 30 mei 2019 14:19

Als het huurcontract niet geregistreerd is kan je vertrekken zonder de drie maand vooropzeg.

Reclame

mava105

#4 , 30 mei 2019 15:55

Als het huurcontract niet geregistreerd is kan je vertrekken zonder de drie maand vooropzeg.
Maar daar kan, gelukkig, de huurder niet zelf over beslissen bij aanvang van de huurperiode. Pas na 2 of 3 maanden, als de verhuurder nagelaten heeft dat te doen, kan huurder dat eventueel zelf naar de registratie stappen
.

kirikos
Topic Starter

#5 , 31 mei 2019 09:24

Dus als ik het goed begrijp na 8 jaar kan ik een aangetekende schrijven aan de verhuurder sturen om te zeggen dat ik wil vertrekken? En ik zou dan de 3 maandelijkse voorschot terug kunnen ontvangen die ik 8 jaar geleden gegeven heb?

mava105

#6 , 31 mei 2019 12:15

Je moet wel nog 3 maanden blijven wonen nadat je uw aangetekende brief hebt verzonden.
Dus;: vandaag nog aangetekend verzenden en dan kan je tegen eind augustus verhuizen, zonder opzegvergoeding
. Tenzij je huurcontract niet is geregistreerd. Dan kan je na een opzeg, uit beleefdheid, morgen al verhuizen.

Franciscus

#7 , 31 mei 2019 12:30

In principe moet er 8 jaar geleden al een plaatsbeschrijving zijn gebeurd ondertekend door beide partijen.
Ook moest de waarborg ofwel op een geblokkeerde rekening staan van de huurder met handtekening van de verhuurder ofwel via een soort van verzekeringsbon. (andere mogelijkheden waren er ook nog maar niet gewoon cash aan verhuurder.
Vraag bij einde in uw AS de waarborg terug indien er niets kapot is wat niet in de plaatsbeschrijving staat en dat ook niet onder huurdersverantwoordelijkheid valt ( dus geen nieuw behang aanbrengen == gewone slijtage dus voor de verhuurder.

Eens lezen vanaf pag 60 of zo staan er schema's.
u valt nog onder de federale huurwet
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Terug naar “Huren”