Wij waren geïnteresseerd in het huren van een handelspand (café/restaurant) bij ons in de buurt. We hadden een goed contact met de verhuurder, onderhandelde over het huurcontract en kwamen tot een akkoord. Mijn man die veel ervaring heeft met de brouwerijsector kon de huisbaas helpen om met het contract met de brouwerij en onderhandelde betere voorwaarden. De eigenaar ging het contract uittypen en dan zouden we enkel nog moeten tekenen. Maar toen kregen we geen contact meer met hem. Wanneer we hem eindelijk weer aan de lijn kregen, bleek hij met iemand anders getekend te hebben. Uiteraard zal hij door de onderhandelingen van mijn man betere voorwaarden voir zichzelf kunnen afdwingen.
Ondertussen hadden wij echter al veel tijd, geld en energie geïnvesteerd in de plannen en had mijn man zijn job opgezegd om op tijd vrij te zijn om aan de zaak te beginnen.
Kunnen wij hier iets tegen beginnen? We hebben niets op papier, maar mondeling was alles rond en we zouden nooit onderhandeld hebben met de brouwer als we niet dachten dat het ONS ten goede zou komen natuurlijk.