raam kapot door wind : wie aansprakelijk?

TanjaDH
Topic Starter

raam kapot door wind : wie aansprakelijk?

#1 , 26 jul 2009 13:02

Mijn contract voor mijn kot is volgende week afgelopen. Daarom hebben we deze week met een paar mensen alles verhuisd en opgekuist.

Nadat alles gedaan was, sloeg het lot toe: Door de wind sloeg een van de ramen dicht, en het raam vloog in stukken uiteen.

Het is natuurlijk een zeer ongelukkig voorval. Maar ik vraag me af of dit wel zou gebeurd zijn als de omlijsting van het raam meer up-to-date was. Het gebouw is namelijk een oud herenhuis, en de ramen hebben mijn kotbazen niet gemoderniseerd: enkel glas, dunne omlijsting, met verf die overal afbladerde.

Ik vrees dat de kosten helemaal voor ons zullen zijn, maar ik vraag me af of dit wel terecht is.

Mijn kotbazen zijn trouwens niet van de gemakkelijkste (en dat is een gróót understatement). Elke kotbewoner is het niet eens met hun praktijken. Dus dit wordt de eerste van mijn 3 kotprobleemposts!

Kan iemand me zeggen of ik volledig aansprakelijk ben?

Bedankt bij voorbaat!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”