Verhuurder valt huurder lastig voor hond

Meneer P
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder valt huurder lastig voor hond

#1 , 13 mei 2019 13:22

Hallo aan wie dit mag lezen,

Ik huur sinds eind vorige jaar (2018) een studio met mijn hond men wist van de zomer al dat
ik een huurder was met een hond die toen uit een opvangcentrum zou vertrekken om zodra
de studio afgewerkt was hier in te trekken . Mijn advocate deed me teruggaan in mijn
mailverkeer om speculatie's over mijn hond terug te vinden . Dit zou volgens haar
doorslaggevend zijn zowel in mijn voordeel als nadeel . Een persoon van het CAW
die de huisbazen persoonlijk kent deed de nodige communicatie met de eigenaars
en heeft mij eigenlijk wat gepusht deze studio te nemen en nu werkt zij mij in alle opzichten
tegen en weigerd het email verkeer waar zeker mijn hond vermeld werd aan mijn advocaat over
te maken . Ook vond zij dat nodig de huisbazen in te lichten ik bij de huurdersbond ben langsgegaan.

Al sinds de 2de dag valt de huisbaas me lastig over men hond en had gewilt dat ik die wegdeed.

Ikzelf was het probleem niet volgens hem kon ik ook gewoon verder huren maar de hond weg.

Gezien ik mijn hond al ruim 6.5jaar heb vanaf pup hebben wij een zeer goede band en ken ik het
beestje heel goed. Haar wegdoen was voor mij geen optie en dus zag ik mezelf genoodzaakt
een aantal instanties erbij te betrekken want de man die kwam te pas en te onpas langs om mij
dan ook nog eens te provoceren en uit te dagen ( meer dan 8 keer ) vermoedelijk in de hoop ik
buiten kwam en fouten zou maken . Hij heeft men studio ook al betreden als ik wegwas.

De man heeft sinds December ruzie gemaakt komt die me sindsdien het bloed van onder
de nagels halen en heeft ook het gerecht erbij betrokken en de man is daar gekend.
Alles samen gerekend zou ik 3500 tot 4500euro verliezen en uit huisgezet worden.

Het kwam al een eerste maal voor het gerecht en de zaak werd met een maand uitgesteld
De tegenpartij kan geen stukken neerleggen , Ikzelf heb 2x schriftelijke getuigenissen van
aanpalende woonachtigen alsook de persoon die het meeste last zou hebben van mijn hond
die huurd van dezelfde man al meer dan 12 jaar en weet dat ik heel hard men best doe
wat te maken van men leven , dat mijn hond helemaal niet constant de hele tijd blaft
onophoudelijk zoals de huisbaas aangeeft . Ook die wenst zelfs desondanks hij
huurt van de man de waarheid te vertellen op de rechtbank ...

Mijn advocate vind dat ik mij erbij moet neerleggen en dus over ruim 3weken als het weer
voor het gerecht komt ik zal mogen blij zijn dat ik voor niet meer dan 1x huur mag opdraaien.

Ik kan er mij heel moeilijk bij neerleggen het heeft mij al een aantal vriendschappen en een job gekost.
lichamelijk en geestelijk heb ik doorheen de periode hier enorm veel stress en paniekaanvallen gehad.
Ben sedert ik hier woon al veel afgevallen van de slechte nachtrust van deze situatie.

Kan iemand mij vertellen of ik beter mijn advocate ( die pro deo werkt) volg of toch verder hiermee ga
want de man die wou nooit bijdraaien niet door woonbemiddeling of huurdersbond in te schakelen .

Ik hoop feedback te krijgen ben ten einde raad !

Alvast bedankt !

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”