Slaapkamerdeur op slot

Geen ispiratie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Slaapkamerdeur op slot

#1 , 02 mei 2019 09:29

Hallo iedereen!

Op 28/02/2018 heb ik met een kameraad een 3-6-9 contract voor een appartementje ondertekend. Ondertussen botert het niet meer zo goed tussen ons waardoor ik nu graag mijn deur van mijn slaapkamer op slot wil doen omdat hij in het verleden al dingen heeft ontvreemd of beschadigd...
Het probleem is, dat je enkel via mijn slaapkamer op het terrasje uitkomt met de brandtrap. Logisch lijkt het me dat ik mijn deur dan niet op slot kan doen aangezien een brandtrap ten alle tijde beschikbaar moet zijn... Maar ik heb hierdoor wel geen privacy en ik vertrouw hem ook niet meer...
Wat kan/mag ik doen in deze situatie?
Alvast bedankt om mijn probleemgeval te lezen!
Groetjes!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus

#2 , 02 mei 2019 10:42

Camera plaatsen in uw kamer?
"sowieso" schrijf je zo.

mava105

#3 , 02 mei 2019 12:58

Een afsluitbaar sleutelkast naast uw kamerdeur hangen, met daarin een dubbel van uw sleutel

Reclame

father b

#4 , 02 mei 2019 14:58

# 3 Maar dan kan hij terug in de slaapkamer. En als het een kastje met sleutel is; dan in weer hetzelfde.
Een kastje plaatsen met glas welke men moet inslaan om de sleutel te nemen, dan is er een bewijs.

NatD

#5 , 02 mei 2019 15:13

# 3 Maar dan kan hij terug in de slaapkamer. En als het een kastje met sleutel is; dan in weer hetzelfde.
Een kastje plaatsen met glas welke men moet inslaan om de sleutel te nemen, dan is er een bewijs.
Ik denk wel dat mava het zo bedoelde :)
Het kastje mag kunnen afgesloten worden met een sleutel, dat maakt niks uit, zolang de ander maar geen sleutel heeft van die kast. Desnoods wordt er zo'n hamertje naast het kastje gehangen, zodat er geen rare toeren moeten uitgehaald worden om dat glas te breken!

mava105

#6 , 02 mei 2019 15:44

Dat is wat ik bedoelde met een sleutelkastje: Een kastje, gewoonlijk rood geschilderd, en afsluitbaar. Met een ruitje en hamertje aan een kettinkje. Je hebt ook andere kleuren, meestal echter enkel op bestelling. Een grote professionele slotenmaker heeft ze wel meestal in huis.

Geen ispiratie
Topic Starter

#7 , 02 mei 2019 16:56

Camera plaatsen in uw kamer?
Dacht ik ook al aan! Ik denk dat ik dit zal doen in combinatie met het idee van mava105! Bedankt voor de input!

Geen ispiratie
Topic Starter

#8 , 02 mei 2019 16:58

Een afsluitbaar sleutelkast naast uw kamerdeur hangen, met daarin een dubbel van uw sleutel
Geniaal, hier had ik zelfs nog niet aan gedacht! Een hele gemakkelijke, goedkope oplossing!! Dank u voor de hulp!

bosprocureur

#9 , 02 mei 2019 17:00

:) heeft hij nog geen extra dubbel van de sleutel ?

NatD

#10 , 02 mei 2019 18:17

Wel ervoor zorgen dat als je slaapt, je de sleutel niet laat zitten aan de binnenkant, anders kan je huisgenoot de deur nog niet opendoen in geval van nood en je ook niet wakker maken!
Er zijn al stoten gebeurd door sleutels die aan de binnenkant zaten. Ik heb zo, heel lang geleden, nog mijn ouders buiten gesloten. Die hebben een ruit moeten inslaan om binnen te raken, want ik sliep zo vast dat ik geen bel hoorde :p

Oude Belg

#11 , 02 mei 2019 18:44

Wel ervoor zorgen dat als je slaapt, je de sleutel niet laat zitten aan de binnenkant, anders kan je huisgenoot de deur nog niet opendoen in geval van nood en je ook niet wakker maken!
Er zijn al stoten gebeurd door sleutels die aan de binnenkant zaten. Ik heb zo, heel lang geleden, nog mijn ouders buiten gesloten. Die hebben een ruit moeten inslaan om binnen te raken, want ik sliep zo vast dat ik geen bel hoorde :p
Cilinder met noodopening kopen. Dan kan je de sleutel erop laten zitten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#12 , 02 mei 2019 19:51

Moet best wel een cilinderslot zijn want met een bonte baard sleutel zal dat niet veel helpen .. met een 14 tal typekrijgt men elke deur open bij wijze van spreken. Of met een ....

mava105

#13 , 02 mei 2019 19:57

Of een cilinder met aan de binnenkant een draaiknop om de deur te sluiten. Aan de buitenzijde heb je dan enkel uw gewone kamersleutel nodig. Mijn zoon had destijds op zijn studentenkamer een dergelijke cilinder, omdat in zijn kamer de nooduitgang was.

Terug naar “Huren”