Betwisting huurschade

Dyoxal
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betwisting huurschade

#1 , 27 apr 2019 20:39

Beste,

Ik als verhuurder kan niet overeen komen met mijn huurster over beschadigingen aan de laminaat van het appartement. Bij de start van het huurcontract door de vorige eigenaar was er geen sprake van beschadigingen aan de vloer. Mijn plan is om nu zo snel mogelijk een afspraak met een deskundige te maken zodat een nieuwe plaatsbeschrijving opgemaakt kan worden en als het nodig is deze ook te gebruiken bij de vrederechter. Nu is mijn vraag of ik de sleutels mag aannemen (en er zelf kan intrekken) aan het einde van het contract of wilt deze handeling zeggen dat ik akkoord ga met de staat van het appartement?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 27 apr 2019 21:08

als u er zelf wilt intrekken (of andere huurder), dient de plaatsbeschrijving te gebeuren VOOR u de sleutels aanvaard.

de moment dat er een nieuwe huurder inkomt (of u zelf), moet de schade ook in de nieuwe intredende plaatsbeschrijving worden vermeld, alsook dat de schade momenteel betwist word door de vorige huurder

dit heeft, helaas, wel tot gevolg dat zolang dat hangende is en betwist word, de schade niet hersteld kan worden . . .

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2019 09:54

Een eigen aangestelde expert heeft geen waarde voor een vrederechter. Hij zal een eigen expert aanstellen, aanvaard door zijn rechtbank.

Reclame

Terug naar “Huren”