Hallo, wij hadden een vraagje ivm voortijdige huuropzeg.
Wij hebben een kortlopende contract dewelke nog even loopt, en kunnen wettelijk dus nog niet weg uit appartement.
Nu belden we met huisbaas met vraag of we binnen 2 maanden zouden kunnen verhuizen. Dit mocht, we dienden wel even een aangetekende zending te sturen met de datum waarop we uit woonst zouden zijn, zodat hij zeker was dat volgende huurder er in kon.
Dit deden we.
Nu vroegen wij, om ook enige zekerheid te hebben, om een overeenkomst op te maken waarin staat dat we in onderling overleg overeenkomen dat het contract voortijdig stopt en we dus vanaf de datum dat we uit woonst zijn ook geen huur meer verschuldigd is.
Dit doet hij niet. Hij blijft ook nogal vaag en doet uitschijnen dat we blijven betalen tot er een andere huurder werd gevonden.
Dit is voor ons vervelend omdat we op deze manier niet goed weten waar we voorstaan ivm dubbele huur of zo.
De eigenaar zette de woonst wel reeds te huur, maar ik wil graag ook wat zekerheid ivm betalingen.
Hoe pak ik dit aan?
Ook ivm waarborg vraag ik me af of hij die kan inhouden als hij bv wil dat we nog langer betalen.
Ik heb geen probleem met langer betalen, dat recht heeft hij, maar ik wil graag iets van termijn weten zodat ik verder regelingen kan maken.
Nu is er niets concreet, maar ik stuurde wel aangetekend dat ik er op bepaalde datum uit zal zijn.
Kan iemand raad geven hieromtrent?
Bedankt!