verkoop huur woning via openbare verkoop

john van abeelen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkoop huur woning via openbare verkoop

#1 , 01 mar 2019 12:59

geachte,

de eigenaar van onze huurwoning wil onze woonst openbaar gaan verkopen om hiervan erfbelasting te kunnen betalen na het overlijden van zijn moeder.
wij zijn de huurders van deze woning sinds oktober 2009 en er is ook nooit een huurovereenkomst tussen eigenaar en huurder afgesloten.

mijn vraag is uiteraard wat onze rechten nu zijn.
ook zou ik graag graag willen weten of wij verplicht zijn onze woning te laten bezichtigen dit gezien het feit dat wij het niet zien zitten inzage in onze prive
te geven.
ook wil men onze prive gaan fotograferen om hiermee op het internet te kunnen adverteren ook daar hebben wij bezwaar tegen dus mijn vraag is of men ons hiertoe kan verplichten.

tevens zou ik willen weten of ik na bijna 10 jaar goede huurder te zijn geweest recht heb op een afkoopsom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK

#2 , 01 mar 2019 13:28

Bezoek van potentiële kandidaat-kopers moet u toestaan. Deze momenten moeten wel op voorhand vastgelegd worden, liefst een tweetal dagen minstens voordien. Gebruikelijk is ongeveer twee halve dagen per week.

Als je niet wil dat men privé zaken fotografeert (fotokaders en dergelijke) dan moet u die opruimen voor de foto's genomen worden.

Meeboo

#3 , 01 mar 2019 13:58

zonder contract kan de nieuwe eigenaar, als hij de woning wil bewonen, een opzeg geven van 3 maanden.

Reclame

LennieK

#4 , 01 mar 2019 14:08

zonder contract kan de nieuwe eigenaar, als hij de woning wil bewonen, een opzeg geven van 3 maanden.
heel juist. De nieuwe eigenaar kan dit wel pas doen ingaan vanaf het verlijden van de akte!

scorpioen

#5 , 01 mar 2019 15:06

U had toch een huurovereenkomst met de moeder.
Was deze enkel mondeling, Geen geschreven contract?

Terug naar “Huren”