Beste allen,
Ik zit met een groot probleem, sinds 2015 huren mijn partner en ik een appartement. Op het begin vielen ons meteen al een aantal mankementen op die we meteen hadden aangekaart bij de verhuurder. Mankementen zoals de ramen geen dubbel beglazing, kozijnen vol met schimmel en vocht, op de plafond schimmel vlekken, radiatoren die lekken etc.
Na maanden contact proberen op te nemen kregen we niemand te bereiken. En omdat het een bekende is van mijn partner hadden wij er wel vertrouwen in en bleven we geduldig.
Inmiddels al bijna twee jaar verder kregen we de contactpersoon van de verhuurder eindelijk telefonisch te pakken. Na veel beloftes met dat ze het in orde zouden maken tot op heden niets gebeurd.
Na maanden lang bellen, appjes, mailtjes sturen werden we wederom aan het lijntje gehouden met valse beloftes. Mijn partner en ik besloten geen huur meer te betalen nadat wij dat ook hebben aangekaart afgesproken dat we weer huur zouden betalen nadat iemand van de syndicus zouden zien (die zij zogenaamd hadden gecontacteerd om bij ons langs te komen).
Nu inmiddels anderhalf jaar verder nog steeds niets gebeurd maar verwacht meneer wel zijn huurgeld en heeft ons NU PAS verteld dat hij helemaal geen geld wil investeren in dit appartement en het gewoon wilt verkopen.
Mensen jullie begrijpen dat ik razend ben RAZEND!! Dit kan hij toch niet zomaar maken? Kan dit? Is dit normaal? Ik heb vandaag voor het eerst contact gehad met de huurdersbond en die hebben mij doorverwezen naar een woonkantoor om een woningcontroleur te laten komen en wellicht het appartement onbewoonbaar laten verklaren.
Ik weet het allemaal niet meer. Ik ben helemaal OP!