huurwaarborg

E10ne
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 02 feb 2019 16:03

Als verhuurder is in mijn verhuurcontract het volgende opgenomen:
"Ten einde de stipte nakoming van deze overeenkomst te waarborgen, stort de huurder - voor de ondertekening van huidige overeenkomst - een bedrag gelijk aan twee maand huur, zijnde … (X,X) euro op een geïndividualiseerde en geblokkeerde rekening op zijn naam en bij zijn bank naar keuze. Bewijs hiervan te leveren bij ondertekening van huurovereenkomst, indien geen bewijs geen sleuteloverdracht."
Graag had ik geweten in hoeverre deze alinea nog kan en mag opgenomen worden in het contract. Omdat ik gehoord heb (?) dat banken niet meer zo happig zouden zijn om deze rekeningen te geven, wat is hier van waar?
In het verleden zorgde de huurder hiervoor zonder mijn tussenkomst en zonder problemen, maar heb ergens vernomen dat dit heden anders is? Graag hierover wat meer info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 02 feb 2019 16:13

Als de banken niet happig zijn om aan uw huurder zo'n rekening te geven, waarom zou u dan toch meer vertrouwen moeten hebben?

Markje
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2019 16:47

Dit is nu eens de wettelijke regeling die door u als verhuurder word toegepast.
Ik zie niet in waarom een bank dit zou weigeren.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2019 19:52

Ik denk dat je het verkeerd voor hebt. Banken zijn niet meer happig om een lening te geven om de HWB te betalen. Een geblokkeerde rekening kan iedereen nog openen.

Ps. De HWB is ondertussen 3 maanden

Terug naar “Huren”