invaliditeitsuitkering en kamer huren bij iemand

Niek Go
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

invaliditeitsuitkering en kamer huren bij iemand

#1 , 30 jan 2019 00:03

beste,

ik geniet een invaliditietsuitkering. Door mijn ziekte en de hoge kosten van medicatie kan ik niet langer de huur van mijn huisje blijven betalen.
Een vriend biedt mij aan in zijn huis 2 kamers te huren waardoor ik comfortabel kan wonen tegen een haalbare prijs. Hierover kunnen wij een duidelijk huurcontract opmaken.
Hoe groot is het risico dat men dit vanuit de ziekenkas toch ziet als 'samenwonend' waardoor ik 25% van mijn uitkering dreig te verliezen?

dank voor uw antwoord

Niek Go

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2019 09:45

100% volgens mij. Zeker met een 'gewoon' huurcontract. En al helemaal zeker als uw domicilies alle twee op hetzelfde huisnummer staan.

In Gent weet ik dat ze soms werken met het systeem 'hospitawonen' en dan moet de eigenaar een vergunning aanvragen. Dat lost uw probleem wel op. Misschien zijn er ook nog andere vormen, zoals zorgwonen of zo?

Wellicht eens informeren bij de instantie die uw uitkering betaalt, het zijn sowieso zij die de spelregels het beste zouden moeten kennen...

bosprocureur

#3 , 30 jan 2019 16:01

Al gehoord van kostendelend samenhuizen?

Reclame

Terug naar “Huren”