Beste,
Ik heb wat juridische advies nodig.
Na 2 jaar te hebben gewoond in een huis (€800 /maand), zou ik graag willen verhuizen. Er staat in mijn contract dat als ik voor 3 jaar vertrek, een vergoeding moet betalen aan de verhuurder. Onder normale omstandigheden zou ik dit terecht vinden.
Echter verhuis ik omdat de boiler al 1 jaar niet goed werkt in de woning. De huisbaas wist hier van. Hij heeft 3 keer een loodgieter laten komen maar er werd nooit een oplossing gevonden. Het is een tweedehands boiler en de huisbaas wilt het niet vervangen. We kunnen nooit meer dan 2 min douchen. Je moet de kraan steeds aan het uitzetten en daardoor verbruik je meer water. Mijn jaarafrekening was heel hoog. Ik heb 2 jonge kinderen (2 en 4 jaar) en ik moet water in een emmer zetten om de juiste temperatuur te krijgen om ze te wassen.
Ik heb gedurende 1 jaar heen en weer gesmst en gebeld hierover met de huisbaas. Mijn beslissing staat vast. Ik ga vertrekken.
Wat ik niet terecht vind is dat ik 1 maand vergoeding moet betalen omdat ik voor 3 jaar vertrek. De reden van mijn vertrek is omdat de huisbaas de boiler niet wilt vervangen. Hij heeft dat niet schriftelijk gezegd maar wel mondeling.
Wat kan ik juridisch doen?
Alvast bedankt.
Mya