Huurcontract getekend door 2 maar 1 is vertroken

Lety3009
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract getekend door 2 maar 1 is vertroken

#1 , 03 jan 2019 21:15

Beste,

ik hoop dat jullie me een beetje gaan kunnen helpen. Mischien hebben jullie al situaties tegengekomen die een beetje hetzelfde zijn als de mijne...

Ik heb een paar manden geleden samen met mijn ex vriend besloten om samen te gaan wonnen.Zonder spijt (omdat er veel gebeurd is en gezegd is geweest) is de relatie ter einde gekomen.
Ik heb een kindje van 5 uit een vorige relatie die bij me ingeschreven is en ben 4 maand zwanger van mijn ex vriend, allenstandemoeder dus.
We hebben uiteraad samen getekend voor het huurovereenkomst en het geld om die stap te zetten is gelend door zijn broer geweest.
Ik ben in het app blijven wonnen en hij is uit vrije keuze vertrokken.
Hij wil zijn naam van de huurcontract (9jaar). ik heb de immo gebeld en de eigenaar wil alles laten gelijk het is gedurend ongeveer 6 maand, dat hij dan zeker weet dat ik het alleen kan betalen en dan pas zijn naam schrappen.
Nu, ik wil zijn broer blijven afbetalen, maar die eist het volledige bedraag in 1x, anders zegt mijn ex dat het nodige doet en betaalt om het contract te laten "afsluiten".

Mijn vragen zijn dan: Kan hij alleen een huurcontract waar we samen voor getekend hebben opzeggen?
Kan de eigenaar zeggen dat ik buiten moet dan?
Kan mijn ex aan zijn helft van de waarborg gedurend die 6 maand dat het huurcontract nog op zijn naam blijft staan?
Iemand een iedee wat ik allemaal kan verwachten?

Ik heb al bij de gemeente een schrapping van adres aangevraagd aangezien hij hier vertrokken is. wijkagent van de regio waar hij verblijft zegt dat hij zelf ook een aanvraag ingediend heeft begin van de week (28/12/2018) voor een adreswijziging.

PS. Alvast mijn excuses voor fouten. Ik woon niet zo lang in Belgie.

Alle hulp en informatie is welkom en alvast bedankt iedereen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 04 jan 2019 00:25

Kan hij alleen een huurcontract waar we samen voor getekend hebben opzeggen?
Nee, enkel jullie beiden kunnen dat.
Hij kan het wel voorleggen aan de vrederechter.
Zolang jij blijft betalen niet.
Kan mijn ex aan zijn helft van de waarborg gedurend die 6 maand dat het huurcontract nog op zijn naam blijft staan?
Nee. Ook zal het contract na 6 maanden niet veranderd worden.
Als jij blijft betalen? Niets.
Je ex kan niets doen, de huisbaas kan niets doen.
Enkel als jullie met z'n 3 iets overeen komen, of als de vrederechter iets beslist, kan er iets gebeuren.
Jij kan wel de helft van alle huurgelden opeisen van uw ex (maar je kan niet, zeg maar, de helft betalen aan de verhuurder).

Lety3009
Topic Starter

#3 , 04 jan 2019 05:55

Blaatpraat

Bedankt alvast voor u snelle reactie. Ik vertrek binnen 2 dagen op reis voor 1 week lang en wil vertrekken met een geruste hart.

Alvast bedankt nogmaals
Lety3009

Reclame

Lety3009
Topic Starter

#4 , 04 jan 2019 05:56

Kan hij alleen een huurcontract waar we samen voor getekend hebben opzeggen?
Nee, enkel jullie beiden kunnen dat.
Hij kan het wel voorleggen aan de vrederechter.
Zolang jij blijft betalen niet.
Nee. Ook zal het contract na 6 maanden niet veranderd worden.
Als jij blijft betalen? Niets.
Je ex kan niets doen, de huisbaas kan niets doen.
Enkel als jullie met z'n 3 iets overeen komen, of als de vrederechter iets beslist, kan er iets gebeuren.
Jij kan wel de helft van alle huurgelden opeisen van uw ex (maar je kan niet, zeg maar, de helft betalen aan de verhuurder).
Alvast bedankt voor alle info.
Mvg

Terug naar “Huren”