30 December heb ik mijn oud appartement verlaten.
Ik had heel het appartement gekuisd, had samen met de eigenaar in de avond afgesproken voor de plaatsbeschrijving en afgave sleutels en waren op een akkoord gekomen dat er ter waarde van +- 90 euro schade was. Dit was voornamelijk kleine dingen, een gordijn waarvan een stukje kapot was, de oven dat niet proper genoegwas, dampkap dat niet vervangen was,...
Krijg ik vandaag een mailtje dat hij "met mensen heeft samengezeten" en beslist heeft dat er ter waarde van 410 euro schade was. Opnieuw, dit zijn dan voornamelijk kuisfouten, waar ik zelfs niet akkoord mee ben.
Detail: de plaatsvergoeding is terplekke niét getekend (door beide kanten niet) maar ik heb wel een foto van het document getrokken. Heel de plaatsbeschrijving is zeer onprofessioneel uitgevoerd: eigenaar heeft gewoon in een schriftje de zaken met een geschatte prijs ernaast genoteerd, maar dit document is dus niet getekend maar hij heeft de sleutels wél al gekregen.
De huurwaarborg is ook nog niet vrijgegeven...
Het appartement is een typisch oud stadsappartement, waar zowiezo al veel aan mis was. 410 was mijn kale huurprijs, dus hij vraagt me één huurmaand voor pietluttige zaken.
Ik vind het zeer ferm dat hij van 90 euro naar 410 euro is gegaan zonder dat ik hierbij was, hij rekent zelfs 20 euro aan voor een spinnenweb in de badkamer weg te halen.
Ik ben bereid om kosten te betalen, maar het bedrag dat hij voorsteld NA het bedrag waar we eerder mee akkoord waren vind ik schandalig.
Wat kan ik hieraan doen?