In juni 2007 ben ik naar Nederland verhuisd, waar ik nog steeds woon. Ik huurde voor die tijd een huis, er was altijd wat met mijn huisbaas die 2 huizen verder woonde, hij kwam ongevraagd binnen, gebruikte mijn stroom als hij zijn heg moest snoeien enz.. Op een bepaald moment kreeg ik een brief dat ik uit het huis moest want het nichtje van zijn vrouw zou er komen wonen. Ik zou de woning eind mei moeten verlaten, dat was voor mij een probleem want mijn kinderen gingen naar school, hij wou er niet tot een overeenkomst komen dat ik nog tot einde van juni bleef zodat de kinderen hun schooljaar konden afmaken. Ik was niet van plan om in de gemeente te blijven wonen dus voor een maand ging ik geen andere woning huren. Ik heb toen een advocaat genomen pro deo, die heeft ervoor kunnen zorgen dat ik er nog kon blijven wonen tot eind juni en dat van de 3 maanden borg er 2 afgingen voor de huur. Ik was van familieleden van de huisbaas te weten gekomen dat iedere huurder moeilijkheden had om de waarborg terug te krijgen, dus ik nam het zekere voor het onzekere. Dus er bleef nog een 300 en nog wat op de rekening staan. Ik woonde toen al een paar maanden in Den Haag en ik ging nog steeds mijn post ophalen bij de postbus, dus reed ik langs de bank om de rest van de borg op te halen. Ze belde naar de huisbaas en die wou dat ik even langs kwam, heb ik toen niet gedaan want ik was het gezeik beu. Was eindelijk blij dat ik van al het gezeur af was. Maar ik heb nooit een brief gekregen dat er iets niet in orde was met de woning, heb de sleutels in een envelop gedaan en bij hen in de bus gedaan. Ondertussen is er dus bijna 2 jaar voorbij en die spaarrekening/huurwaarborgrekening staat nog steeds op mijn naam, die heeft ook altijd alleen op mijn naam gestaan. Kan ik nu naar de bank gaan om die te sluiten en de rest af te halen? Of kan ik ze beter eerst een mailtje sturen?
Weet iemand hier raad mee?
Mvg,
Lilla