OPzeg huurcontract vs huisbezoek wegens verkoop

ElPolloLoco
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

OPzeg huurcontract vs huisbezoek wegens verkoop

#1 , 21 dec 2018 15:20

Beste allen,

Mijn vrouw en ik zitten in volgende vervelende situatie:
We hebben ons 3-6-9 huurcontract met aangetekende zending deze week opgezegd. Opzeg begint 01/01/2019 met als einddatum 31/03/2019. We zullen daarbij de wettelijke 2 maanden extra huur betalen.
In ons huurcontract staat er "Bovendien moet de huurder tijdens de laatste 2 maanden voor het einde van de huurovereenkomst of in geval van verkoop de verhuurder toelaten om de woning te bezichtigen".

Mijn vrouw en ik dachten dus dat er bezoeken zouden zijn vanaf begin februari.
Nu geeft de eigenaar per email mee dat ze het huis gaan verkopen en dat ze volgende week donderdag langs zouden komen met immo-kantoren.

Kan dit?

Voor ons is dit niet evident aangezien mijn vrouw nog op moederschapsverlof is tot eind januari.

Alvast bedankt voor de feedback!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 21 dec 2018 17:35

" of in geval van verkoop....." betekent wat er staat, dus moet u de verhuurder toelaten de woning te bezichtigen.

Stel hen per mail of per aangetekende brief een paar data + uren voor die u schikken.
Meestal wordt aangenomen dat twee of drie keer per week twee of drie uur kunnen voorzien worden.

Reclame

Terug naar “Huren”