Deze week vernamen we dat de camping (wallonië) waar we al 28 jaar staan verkocht is. Totale verrassing maar een nog grotere verrassing is dat het staangeld plots met 25% zal stijgen, te betalen binnen de maand en indien niet akkoord dienen we tegen eind januari te zorgen dat we weg zijn. De reden is dat de eigenaar een aantal werken wil uitvoeren in de toekomst. Werken die dienen om de camping om te vormen tot iets totaal anders waar wij niks aan hebben en binnen een jaar dienen sowieso alle vaste staancaravans te vertrekken. Dit laatste is natuurlijk enkel via telefoon medegedeeld en staat niet officieel op papier.
Is dit allemaal wel wettelijk? Mag hij zomaar zonder reeds uitgevoerde verbeteringen of aanpassingen 25% verhoging van prijs doorvoeren? Wij als huurder moeten minstens 3 maand opzeg doen indien we wensen te vertrekken en omgekeerd hebben wij welgeteld 5 weken de tijd om te verhuizen van een gesloten camping (tot 1/4). Kan dit allemaal zomaar? Ik zocht mij al zot op internet maar vind niks terug waar ik mij op kan baseren.