Belgische wetten campings

Liro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Belgische wetten campings

#1 , 20 dec 2018 22:30

Deze week vernamen we dat de camping (wallonië) waar we al 28 jaar staan verkocht is. Totale verrassing maar een nog grotere verrassing is dat het staangeld plots met 25% zal stijgen, te betalen binnen de maand en indien niet akkoord dienen we tegen eind januari te zorgen dat we weg zijn. De reden is dat de eigenaar een aantal werken wil uitvoeren in de toekomst. Werken die dienen om de camping om te vormen tot iets totaal anders waar wij niks aan hebben en binnen een jaar dienen sowieso alle vaste staancaravans te vertrekken. Dit laatste is natuurlijk enkel via telefoon medegedeeld en staat niet officieel op papier.
Is dit allemaal wel wettelijk? Mag hij zomaar zonder reeds uitgevoerde verbeteringen of aanpassingen 25% verhoging van prijs doorvoeren? Wij als huurder moeten minstens 3 maand opzeg doen indien we wensen te vertrekken en omgekeerd hebben wij welgeteld 5 weken de tijd om te verhuizen van een gesloten camping (tot 1/4). Kan dit allemaal zomaar? Ik zocht mij al zot op internet maar vind niks terug waar ik mij op kan baseren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 dec 2018 23:16

Dat zal zo in de voorwaarden staan die je ooit hebt ondertekend.
Dus die eens nalezen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Liro
Topic Starter

#3 , 21 dec 2018 07:55

Nee staat daar helemaal niet in.
Dat is het net. In onze oude voorwaarde staat duidelijk 3 maanden opzeg. Hij neemt het bedrijf over dat eigenaar is van de camping. Dan moet hij zich toch ook aan die voorwaarde houden lijkt mij? Hij zegt nieuwe eigenaar nieuwe wetten, allemaal goed maar zet die wetten dan maar op papier en zorg dat iedereen ze tekent maar dat is niet het geval.

Reclame

denlowie

#4 , 21 dec 2018 11:33

Als dit in de voorwaarden staat 3 maanden dan blijft dit drie maanden !

Tenzij hij jullie een verbreking vergoeding geeft gelijk aan de maanden die je vroeger moet vertrekken.

En opslag?
Wel als jullie niet meer willen betalen, zegt hij jullie op 3 maanden, en zo simpel is dit in de Camping wereld. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”