Ambtshalve inschrijving

Nadia83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ambtshalve inschrijving

#1 , 17 okt 2018 17:49

Graag jullie mening,

Ik heb een relatie maar wij wonen niet samen. Wel komt hij regelmatig bij mij. Logisch we hebben een relatie. Nu kreeg ik ineens een brief van het gemeentehuis dat mijn vriend werd ingeschreven bij mijn adres. Ik ben nooit aangesproken geweest door de wijkagente of wat dan ook!
Ik heb wel last van een ziekelijke buurvrouw die geobsedeerd is met mijn leven en ziekelijk moeizuchtig is! Hoe meer ik haar negeer hoe meer ze opzoek is naar andere manieren van pesten! Nu ben ik iemand die dingen makkelijk van me kan afzetten en me leven leven maar dit gaat mij te ver! Hoe kan een wijkagent dit doen en wat kan ik eventueel doen aan een wijkagent die op deze manier te werk is gegaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 okt 2018 17:56

Eerst eens vragen bij gemeente hoe dat komt. Alleszins kan uw buurvrouw uw vriend niet bij u laten inschrijven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 okt 2018 16:16

Hoe weet de gemeente de naam, voornaam en alle andere gegevens van uw vriend? Iemand moet die toch gegeven hebben aan de wijkagent. En dan moet hij ook nog visueel komen vaststellen die die er ook effectief woont.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2018 16:47

asap de gemeente contacteren! En eventueel ook de gemeente waar uw partner nu uitgeschreven werd door de inschrijving in jouw gemeente

Nadia83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2018 12:51

Dank jullie wel al ast voor de reacties . Ja zij kent zijn naam die buurvrouw. Ze is een jaloerse en haatdragend mens. Die nodige zich ongevraagd uit moeit zich met alles wat je wil doen en uiteindelijk liep het zo uit de hand dat ik een jaar geleden besliste om gewoon afstand te nemen. Ze heeft een paar pogingen gedaan om terug mijn leven in te wringen maar heb de deur dicht gehouden en daar is alles begonnen. De buurvrouw langs mij daar deed ze niets anders over dan roddelen, uitmaken etc en nu ondertussen lijkt het wel alsof ze beste vriendinnen zijn maar heb ook wel het gevoel dat ze Ocharm gewoon niets durft zeggen tegen haag net zoals ik jaren terug want je weeg wat ze zeggen hou je vrienden kortbij maar je vijanden korter. Ze heb ik al zoveel last van pesterijen gehad van haag maar altijd genegeerd. Fiets gestolen in de tuin. Als ik niet thuis ben vuilnis voor de deur, als ik in de tuin zit komt ze buiten zitten bij mijn buurvrouw en heel luid praten en lachen... jah allemaal dingen waar je dus niets tegen kan doen en ipv dat ik mezelf gel zou maken aan iets wat ik niets aan ga kunnen doen heb ik geprobeerd de frustraties te beperken door me knop om te draaien dat ik geen interesse erin heb. Mentaal hielp het mij altijd maar blijkbaar werd zij daardoor enkel geïrriteerder en ging ze verder en verder met ideeen zieken hoe ze me kan irriteren. Mijn ouders zaten in jeg buitenland en kreeg via whatsapp een spraakmemo van me moeder dat ze haar gecontacteerd had om een uithangbord aan de voortuin te plaatsen van haar broer die in de politiek is gestapt, dat ze ee toestemming voor had gekregen en dat ik gewoon dat niet moest weghalen. Heb mama daar niet op geantwoord maar wel naar me ouders hun thuis gereden en onmiddellijk weg gehaald! 10min later kreeg ik telefoon van mama van waarom heb je dat weggehaald ik schrok e rot! Heb uiteindelijk tegen mama de waarheid verteld want heb altijd gewoon gezwegen over wat eraan de hand is.... dus plaat weg! 2dagenof A dag erna zie ik nu op de brief van de gemeente zie ik dat mijn vriend uit zijn adres is uitgeschreven en hier is ingeschreven. Pas 7 dagen nadat ze hem op de gemeente hebben ingeschreven ontvang ik hoer dus de brieven eentje voor mij eentje voor mijn vriend beiden onaangetekend. De 10 was die ingeschreven de 16 de hebben ze die pas op de post gedaan en de 17se heb ik ze ontvangen. Wat ik raar vind is dat de wijkagent zo partijdig is geweest en dus zonder mij gesproken of gezien de hebben dat verslag van de buren die dat zieke mens natuurlijk allemaal 1 per 1 bewerkt heeft enige is dat blijkbaar telde!!! Ze is hier nooit komen aanbellen of wat dan ook! Contact opgenomen met gemeente natuurlijk en die zeggen kijk als hij niet akkoord is gaat die gewoon terug naar zijn gemeente en daar inschrijven! Maar dit is toch absurttttt!!!! Want hoe kan dit zomaar! Gemeente zegt uiteindelijk kijk wij doen gewoon wat gevraagd word en burgemeester van schepenen heeft beslist op basis van politierapporten dat hij hier moest ingeschreven worden! Dus kan een wijkagent dit zomaar doen????!!!!!!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 okt 2018 16:42

Als hij daar effectief niet woont, kan uw vriend zich toch gewoon weer uitschrijven en terug laten inschrijven op zijn vorige adres. Zorg dan wel dat er geen spullen van hem bij u blijven liggen.

Terug naar “Huren”