Huren zonder registratie,

boerton
Topic Starter

Huren zonder registratie,

#1 , 20 mei 2009 18:33

Ik ga een contract aan voor de huur van een app.
Het contract is getekend , gelukkig had ik de waarborg nog niet gestort toen ik een brief ontving van een gerechtsdeurwaarder met de dreiging van " aanslag van derden " .
Na geinformeert te hebben bij de gemeente blijkt dat de eigenares haar adres nog steeds op mijn gehuurd app heeft staan en bovendien een schuld heeft bij de syndic . vandaar een vonnis van de vrederechter en de inbeslagname van derden .
Ik betaal nu de huur aan de gerechtsdeurwaarder , maar ben er zeker van dat het contract niet geregistreerd is .
Is het contract nog geldig ? Moet ik nog rekening houden met een opzeggingstermijn ? Ik zou graag een woning kopen , vandaar .

dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 mei 2009 17:36

Gaat het hier om een 3-6-9 contract of om een contract van 3 jaar of minder?

Controleer eerst of uw huurcontract effectief niet is geregistreerd. Niet registratie van een huurcontract geeft enkel voor huurders in een 3-6-9 contract betere opzegvoorwaarden. Voor contracten van drie jaar of minder zijn er wettelijk geen opzegvoorwaarden voorzien en kunnen ze bijgevolg ook niet opgeheven worden.

In de link in mijn onderschrift vind u een pdf die in detail uitlegt hoe u uw lokaal registratiekantoor kan vinden.

Reclame

Terug naar “Huren”