contract

chantaltiti
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

contract

#1 , 25 sep 2018 17:13

hello
ik heb een contract getekend geen huisdieren toegelaten en ik respecteerd dit maar ik moet voor enkele dagen het hondje van mijn zoon bijhouden kan de eigenaar dit wijgeren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 25 sep 2018 18:33

neen

clausule in het contract mbt het niet houden van dieren is zo al onwettelijk, zolang het hondje geen overlast veroorzaakt mag de verhuurder klagen en zagen, hij heeft geen been om op te staan

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 25 sep 2018 18:34

neen

clausule in het contract mbt het niet houden van dieren is zo al onwettelijk, zolang het hondje geen overlast veroorzaakt mag de verhuurder klagen en zagen, hij heeft geen been om op te staan
u hoeft de verhuurder ook niet in te lichten dat u tijdelijk op het hondje van uw zoon past

Reclame

chantaltiti
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2018 17:04

ja maar mijn huisbaas heeft zijn winkel juist rechtover ons appartement verleden jaar had hij gezien dat ik een hondtje had die van mijn zoon voor een week en hij is bij mij gekomen om te zeggen dat het verboden is maar ik zou graag weten is er een wed voor deze probleem

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 26 sep 2018 22:59

Contract is wet, in principe mogen er geen huisdieren op uw appartement.

Als je de verhuurder er op wijst dat het tijdelijk(enkele dagen) is, kan hij onmogelijk de clausule op het verbod afdwingen via de vrederechter. Enerzijds is de hond weg tegen dat je op het vredegerecht moet zijn en anderzijds zal elke mens (incl vrederechter) begrip hebben voor de uitzonderlijk situatie.

Je moet er wel rekening mee houden dat een huurcontract vroeg op laat opzegbaar is. Je kan misschien een opzeg verwachten als het een gewild appartement gaat waarin je woont en/of de inbreuk op het contract toevallig in een periode valt waarin hij de opzeg kan geven.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#6 , 27 sep 2018 17:42

Morgen verhuur ik mijn huis, en plaats in het contract dat de huurder geen bezoek mag aanvaarden, omdat door bezoekers mijn huis sneller slijt dan enkel met een huurder erin.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 27 sep 2018 19:58

Smokkel die hond in en uit het appartement in een boodschappentas :D

Terug naar “Huren”