Bij een contract van drie jaar of minder zijn er geen opzeg en vergoedingsregels bij wet vastgelegd. Dat wil niet dat er in uw contract geen clausule kan staan van hoe het kan opgezegd worden. Wel moet dan uit de opzet van het contract blijken dat de opzeg modules erin besproken specifiek slaan op dat contract van bepaalde duur en niet dat ze een clausule zijn die is opgenomen moest het gaan om een klassieke 3-6-9. ( Wat ik wil zeggen is dat de meeste standaardcontracten zodanig zijn opgemaakt dat ze kunnen dienen voor een bepaalde duur of een 3-6-9, afhankelijk van welk deel wordt ingevuld en welk deel niet. Als in de clausule die bepaalt dat het om een contract van bepaalde duur gaat en er in deze clausule zeer specifieke opzegmogelijkheden voor huurder en verhuurder zijn opgenomen, dan wil de vrederechter in een geding deze wel aanvaarden.)
In de link in mijn onderschrift vind u een pdf "registratie huurcontract" terug daarin staat beschreven hoe u het lokale registratiekantoor kan terugvinden en hoe u er kan verifiëren of het contract werd geregistreerd. (als u de uitleg te moeilijk vind mag u me altijd een pb'tje sturen met de naam en postcode van uw woonplaats)