Huurcontract Woning

Niko Lem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurcontract Woning

#1 , 21 aug 2018 15:31

Best allen,

wij bezitten een woning die we sinds 2014 aan een heer verhuurden op naam van zen vader.
Doch is deze persoon weinig gezien geweest.
2 jaar geleden begonnen de problemen,wanneer er een brand uitgebroken is in het pand terwijl wij met vakantie waren.
Eerst en vooral was zen brandpolis niet tijdig betaald,waardoor wij toch wel wat moeite gehad hebben om ons schadeloos te stellen.
De huurder heeft steeds correct betaald,maar sinds de brand had ik hem gevraagd(mondeling) het pand te verlaten,zodat we de schade konden laten herstellen.
Maar dit wou hij niet,hij vond de schade zelfs niet erg genoeg.
Concreet,kreeg ik in maart telefoon van de energiemaatschappijen dat hij zijn rekeningen niet meer betaalde,en dat dit naar ons toe zou komen.
Wij hebben ondertussen de beslissing genomen het pand volledig af te breken,en er een nieuw op te bouwen.
Huurder zelf is sinds maart niet meer gedomicileerd op het adres,maar vroeg me wel om het zo lang mogelijk nog te blijven huren .
Ik kan hem langs geen enkele weg meer bereiken,maar zou nu toch willen starten met de werken.
1 Probleem,hij blijft betalen,pand ligt er verlaten en vol rommel van met de brand ,nog steeds hetzelfde bij .
Wat kan,en mag ik hier tegen doen,graag wat hulp.

Alvast bedankt,Niko

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 aug 2018 16:17

Er al eens aan gedacht om hem aangetekend in gebreke te stellen? Dat is de eerst stap die je moet zetten. Is domiciliëring voorzien in de huurovereenkomst? ls hij er niet is gedomicilieerd en er ook niet woont, zal je mogelijks volgend jaar een taks op leegstand mogen verwachtten. Was brandverzekering verplicht in de huurovereenkomst? Indien ja, zijn dat al 2 zaken waarmee je een verbreking van deze overeenkomst bij de vrederechter kan vragen

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 21 aug 2018 20:50

Op wie zijn naam staan die energierekeningen.
Als u niets hebt afgesloten kan een maatschappij jullie niet aansprakelijk stellen voor de kosten van het verbruik.
Iets anders is dat ze de voorzieningen willen afsluiten.

Aangetekend in gebreke stellen.
Met huurcontract naar gemeente en een attest bewoning van dat pand vragen.
In principe zou dat dan op zijn vader zijn naam moeten staan .... of de naam van de zoon als bewoner of als onbewoond...

Reclame

KJ86
Berichten: 2662

#4 , 22 aug 2018 11:09

1 Probleem,hij blijft betalen,pand ligt er verlaten en vol rommel van met de brand ,nog steeds hetzelfde bij .
Wat is zijn motivering om te betalen voor een pand dat leeg staat, gevuld is met rommel en waar dat niemand gedomicilieerd is. Frauderen voor een uitkering of ergens een officieel adres hebben, is blijkbaar al niet de bedoeling.

Terug naar “Huren”