verlengen 3 jarig contract

artemis

#16 , 07 mei 2009 11:50

NEE is niet opgezegd ,heb ook van de verhuurder nooit de indruk
gekregen dat opgezegd is ,in tegendeel aan telefoon vernomen geen
bezwaar te hebben tegen verlengen "woordelijk wel voor 3 jaar niet
voor 6 jaar".

Maar met die misaire wordt ik een beetje paranoide en vraag ik me
zelf af ,hoe zit het als hij toch opgezegd heeft en ik weet het niet.
Bij een verlenging wordt nooit eerst een opzeg gegeven. Ik zie dus geen reden tot ongerustheid. Zelfs al zou hij je voor 1 maart een AS gestuurd hebben met daarin een verlenging van je contract van beperkte duur en dat briefje van de postbode is gaan vliegen ;-), dan nog geldt al wat hier al geschreven is.

Als ik je goed begrijp heeft hij je nu slechts mondeling meegedeeld dat hij met 3 jaar wenst te verlengen?
Dan heb je sowieso geen probleem en zit je nu automatisch in een contract van 9 jaar, eender wat je verhuurder beweert of denkt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 07 mei 2009 12:02

Hou het eenvoudig, In de documenten in mijn onderschrift vind je onderandere een pdf met de laatste huurwetgeving. (huurwet 0708)

Haal deze eens binnen druk het af en bezorg een copietje aan je verhuurder. Duid eventueel vriendelijk het gedeelte aan wat handelt over contracten van beperkte duur en de beperkingen waaraan deze zijn onderworpen. 9 kansen op 10 is je verhuurder gewoon niet op de hoogte van de procedures. Je kan hem dan ook wijzen op het feit dat hijzelf op he einde van elke driejarige periode opzegmogelijkheden heeft, dat hij deze altijd heeft als hijzelf of nabije familieleden het pand willen betrekken en dat hij dan ook beter beschermd is naar de rechtbank toe moesten er ooit geschillen tussen jullie optreden.

pukje
Topic Starter

#18 , 07 mei 2009 12:07

hij heeft eind febr. mondelijk gezegd geen bezwaar te hebben met
3 jaar verlengen en afgelopen zondag kreeg ik van hem het
3 jarig contract wat hij al getekend heeft (ik nog niet).

Maar los hiervan moet een betekening van opzegging met een
bericht van ontvangst ?

Reclame

Vandebos

#19 , 07 mei 2009 14:35

Een beetje verstandige huurder/verhuurder zal altijd zijn opzeg versturen via aangetekend schrijven. Deze verzenden via AS met ontvangstbewijs kost amper 50 cent meer.

pukje
Topic Starter

#20 , 07 mei 2009 14:36

Ik denk dat ik eruit gekomen ben.

Als een overeenkomst gesloten wordt en een regel van
dwingend recht geschonden wordt kan later als blijkt dat
de benadeelde schade ondervind relatieve nietigheid uitroepen
in dit geval dat de closule 3jaar + 3 jaar niet mag maar
9 jaar (standaard) met alle rechten van dien voor de huurder.

Terug naar “Huren”