opzeg huurcontract privé woning

Paco
Topic Starter

opzeg huurcontract privé woning

#1 , 20 aug 2018 13:07

Mijn broer - die als verhuurder in het huurcontract is opgenomen - verhuurt een app. Omdat hij niet goed is met de papierwerk help ik hem al verscheidene jaren hiermee. Om t.o.v. de huurders ook 'zegrecht' te hebben, heb ik onder een bijkomende clausule onderstaande tekst mee opgenomen in het huurcontract;

De verhuurder geeft aan zijn broer xx, wonende te yy – zz, de volmacht om in zijn naam alle daden van beheer i.v.m. deze verhuring door te voeren.

Mag de huurder bij opzeg van zijn huurcontract het aangetekend schrijven rechtsgeldig enkel naar mij - de broer - versturen?

:oops:
Paco

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2018 14:25

Laat uw broer ook een lastgeving ondertekenen voor beheer van zijn verhuren ( beperkt).

We hebben die geschreven op een blad waar de identiteitskaart van beide personen voor en achterkant op voorhand was op gekopieerd.
Alleen voor de verkoop van de eigendommen had ik een notariële volmacht nodig... en die is dan niet gebruikt ( wel nog voor compromis) maar de verkoop (akte)hebben de erfgenamen moeten regelen want lastgever was op dat moment plots overleden.
Ik heb met die lastgeving ook alle AV's van de VME's meegedaan en zoals u wil doen de huurperikelen geregeld enz enz .
Was totaal geen probleem noch voor gerechtsdeurwaarders- ziekenfonds - zorginstelling - zelfs niet voor de belastingdienst om alles naar mijn adres te laten sturen ipv naar het leegstaande appartement van lastgever.

Een voorbeeld:

ALGEMENE VOLMACHT / LASTGEVING

Antwerpen . . . januari 2015

Hierbij geeft . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Identiteitskaartnr 591-1234567-21 Rijksregister nr 01.01.1942.4
een algemene volmacht / lastgeving aan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

om in haar naam op te treden als gevolmachtigde en lasthebber.

Opgemaakt te Antwerpen op . . . . . . . . . . . . . . . .
Handtekening volmachtgever/lastgever

handtekening volmachthouder/lasthebber

Kopie van identiteitskaart voor en achterzijde

Voor- en achterzijde van beide identiteitskaarten.

Paco
Topic Starter

#3 , 21 aug 2018 10:19

Bedankt voor de bruikbare suggestie!
Heb je ook een antwoord op mijn vraagstelling??
Paco

Reclame

Terug naar “Huren”