verzet aantekenen tegen uitspraak vrederechter

heikedw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

uithuiszetting

#1 , 21 jun 2018 12:48

beste
ik huur sinds 01/08/2016 een sociale woning.door een operatie is er een huurachterstand opgelopen waarvoor ik op 08/02/2018 voor de vrederechter moest verschijnen en er een afbetalingsplan opgemaakt was dat deze achterstand voor de volgende verschijning 16/05/2018 vereffend moest zijn.dit is voor een groot deel gebeurt maar niet volledig en door omstandigheden ben ik de datum van de 2de verschijning vergeten waardoor ik veroordeeld ben bij verstek en dus een uithuiszetting binnen de 30 dagen als uitspraak gekregen heb.ondertussen is de volledige huur achterstand vereffend maar nu is mijn vraag of het vonnis van de vrederechter kan ingetrokken worden ? bij de sociale huisvestigingsmaatschappij zeiden ze dat mits het volledige bedrag betaald was en er een brief naar de raad van bestuur geschreven werd met motivatie ed het niet zeker is dat ik in de woning mag/kan blijven. of is er een manier om verzet o.d. aan te tekenen tegen deze beslissing?
mvg de wilde heike

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
heikedw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2018 12:50

https://beste
ik huur sinds 01/08/2016 een sociale woning.door een operatie is er een huurachterstand opgelopen waarvoor ik op 08/02/2018 voor de vrederechter moest verschijnen en er een afbetalingsplan opgemaakt was dat deze achterstand voor de volgende verschijning 16/05/2018 vereffend moest zijn.dit is voor een groot deel gebeurt maar niet volledig en door omstandigheden ben ik de datum van de 2de verschijning vergeten waardoor ik veroordeeld ben bij verstek en dus een uithuiszetting binnen de 30 dagen als uitspraak gekregen heb.ondertussen is de volledige huur achterstand vereffend maar nu is mijn vraag of het vonnis van de vrederechter kan ingetrokken worden ? bij de sociale huisvestigingsmaatschappij zeiden ze dat mits het volledige bedrag betaald was en er een brief naar de raad van bestuur geschreven werd met motivatie ed het niet zeker is dat ik in de woning mag/kan blijven. of is er een manier om verzet o.d. aan te tekenen tegen deze beslissing?
mvg de wilde heike/viewtopic.php?f=51&t=88834#p532525

heikedw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2018 12:56

ik heb een vonnis met bevel tot uithuiszetting gekregen wegens achterstallige huur
ondertussen is dit alles vereffend maar nu is mijn vraag of dit vonnis van de vrederechter intrekbaar is of er een mogelijkheid is om verzet o.d. aan te tekenen en hoe dit moet gebeuren indien het al mogelijk zou zijn
mvg
de wilde heike

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 21 jun 2018 13:57

Verzet is enkel bij een verstekvonnis m.a.w. als u niet correct bent opgeroepen of niet opgedaagd op de zitting (en ook recht dat is ondertussen beperkt omwille van de vele misbruiken).

U kan normaal gezien in beroep gaan bij de rechtbank van eerste aanleg, maar als het vonnis uitvoerbaar is bij voorraad kan het tegen dat uw zaak daar voorkomt al te laat zijn.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 21 jun 2018 14:01

Is het vonnis al betekend?
Wat zegt de verhuurder. Zonder betekening kan men niet uitzetten.

Na de betekening kan u in beroep gaan.
maar zoek eens op een internet naar verstek -verzet - tot welk bedrag men niet in beroep kan gaan is €1860.
http://www.onlineadvocaat.be/artikels/v ... tekvonnis/
http://www.justwatch.be/Justwatch.be/Vonnis.html


U had beter beide zaken samen wat nu gebeurd is ... dan kunnen antwoorden gerichter zijn en tasten diegene die hier antwoorden niet voor 90% in het duister.

heikedw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2018 18:22

Is het vonnis al betekend?
Wat zegt de verhuurder. Zonder betekening kan men niet uitzetten.

Na de betekening kan u in beroep gaan.
maar zoek eens op een internet naar verstek -verzet - tot welk bedrag men niet in beroep kan gaan is €1860.
http://www.onlineadvocaat.be/artikels/v ... tekvonnis/
http://www.justwatch.be/Justwatch.be/Vonnis.html


U had beter beide zaken samen wat nu gebeurd is ... dan kunnen antwoorden gerichter zijn en tasten diegene die hier antwoorden niet voor 90% in het duister.

heikedw
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jun 2018 18:45

Ik huur sinds 01/08/2016 een sociale woning,wegens een operatie was er een huurachterstand opgelopen en ben ik op 08/02/2018 voor de vrederechter moeten verschijnen die me tijd gaf de achterstand te betalen voor de volgende zitting van 16/05/2018 , een groot deel daarvan werd afbetaald maar helaas niet alles waardoor ik een vonnis van uithuiszetting binnen de 30dagen heb gekregen, ondertussen ben ik naar de sociale huisvest gegaan en heb alle achterstand (422€) cash betaald heb alsook een brief gericht naar de raad van bestuurmet de motivatie ed, om in de woning te mogen/kunnen blijven, nu is mijn vraag of dit enkel maar een manier was om hun geld te krijgen of er idd een mogelijkheid is dat ze het vonnis herroepen, deze is wel al betekend en met deurwaarder afgegeven.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jun 2018 18:49

Tegen een vonnis dat de ontbinding van de huurovereenkomst uitspreekt kan u geen verzet aantekenen. Enkel hoger beroep bij de rechtbank van eerste aanleg als de beroepstermijn (één maand vanaf de betekening van het vonnis = deurwaarder die het vonnis komt afgeven) nog niet verstreken is.
In principe kan het vonnis niet uitgevoerd worden als u tegen een verstekvonnis hoger beroep aantekent. De vrederechter kan het vonnis wel uitvoerbaar verklaren. U kan op de inleidingszitting in beroep deze uitvoerbaarheid aanvechten, vaak omdat de vrederechter die uitvoerbaarheid niet bijzonder gemotiveerd heeft.

Terug naar “Huren”