huurovereenkomst bijverdienste > handelshuur?

wejebo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

huurovereenkomst bijverdienste > handelshuur?

#1 , 26 mei 2018 16:11

Beste,
Sinds 1 jaar oefen ik in mijn huurappartement Tantrische / erotische massages in bijberoep.
Mijn huisbaas is erachter gekomen omwille zijn zoon naast mij woont en een klant 1X verkeerd had aangebeld.
Deze week heeft mijn huisbaas te kennen gegeven dat ik ermee moet stoppen of hij klacht neerlegt bij ht parket voor prostitutie en dergelijke / juridisch gevolg eraan gaat geven. Gezien ik tijdelijk mijn hoofdverdienste kwijt ben en twee klanten per dag ontvang, met het oog op een vaste functie in hoofdberoep te hebben binnen de drie mnd en dit enkel nog sporadisch wil uitoefenen is mijn vraag of ik juridisch gezien in overtreding ben. Mijn huisbaas geeft aan dat ik handel drijf, echter worden deze massages in mijn slaapkamer gegeven en geniet ik van een oficieel btw nummer in bijberoep. Kan mijn huisbaas mij dit ontzeggen en de huurovereenkomst opzeggen daarvoor? En wat zijn de strafrechtelijke gevolgen, mits het onder prostitutie valt (mijn advertentie staat wel duidelijk dat ik geen intiem geef). :roll:
Mag ik dus klanten ontvangen en mijn bijberoep uitoefenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2018 16:22

Wat staat er in je huur contrac van handelshuur, en breng je een deel van de huur in kosten ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 mei 2018 17:18

En geef je die klanten een BTW briefje, en geef je deze verdiensten aan bij de fiscus? Dan zou ik mij niet teveel zorgen maken. Prostitutie (als het dat al is) wordt in ons land gedoogd.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 26 mei 2018 23:56

Beste

Er is geen sprake van handelshuur want contract is particulier opgemaakt.
Ik neem aan dat je huurkost evenmin in aftrek brengt als beroepskost, want dan heb je wel degelijk een probleem.
Als er twee mannen per dag op bezoek komen heeft je huisbaas daar geen zaken mee. Wat je binnen de muren doet is jouw zaak, zolang dit geen overlast meebrengt voor de medebewoners van het gebouw.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 27 mei 2018 00:51

Prostitutie is op zich niet strafbaar een aantal nevenactiviteten of gedragingen wel.

Terug naar “Huren”