Hallo,
sinds kort woon ik in een nieuwbouw appartement op het 1e verdiep van 1 verdiep.
(ik heb dus enkel een onderbuur op het gelijkvloers)
In de woonkamer is een groot schuifraam voorzien over de volledige lengte van de living. Dit schuifraam geeft uit op het platte dak van onze ondergebuur. 10m³ is belegd met bankirai, en de rest is nog gewoon bloot 'plat dak'
De onderbuurman zegt dat het terras niet mag uitgebreid worden omdat er vroeger al vochtproblemen waren geweest. Hij 'zou' laten registreren hebben dat het dak eigendom van hem alleen is.
Terwijl de architect dit duidelijk niet zo bedoeld heeft, en er een waterkraan voorzien is in de hoek van het plat dak waar geen bangkirai ligt. De onderbuurman verbied ons ook op het platte dak te lopen, dus kunnen we zelfs niet aan de kraan om water te geven aan de planten.
Kan dit allemaal?
moet ik telkens mijn wasmachine in het berghok nu afkopellen om er een tuinslang aan te hangen - door de living te trekken, om op het terras mijn planten water te geven? En moet ik mij gedwongen beperken tot het bankirai gedeelte , terwijl dit achter een muur zit waardoor alle zon geblokkeerd wordt?