hoi
deze morgen als ik opstond dacht ik er eindelijk vanaf te zijn van al die zever.
wij haden een brief geschreven met hulp van de huurdersbond naar de vrederechter, en vandaag ging het eindelijk voorkomen.
bij het aankomen zat de tegen partij er al en ze zaten er al met een grijns op hun gezicht, maar wij dacht ( dit komt allemaal wel inorde ) want voor wat wij te horen kregen bij de huurdersbond stonden we er goed voor.
en toen was het zo ver de vrederechter kwam ons halen om samen aan tafel te zitten en alles te bespreken.
het ging ongeveer zo in zijn recht:
1) over de radiatorknop waar 5 euro voor aangerekent werdt dat de makelaar er zelf had afgedraait want wij hebben die nooit gebruikt want wij hadden een termostaat en daar regel je tenslote alles mee.
wij hadden gezegt dat dat nu niet echt iets was waar we over vielen want het is tenslote maar 5 euro
2) over een lichtarmatuur waar 20 euro voor aangerekent werd wij wouden zelf achter een nieuw gaan omdat we wisten dat een goedkoop van de brico ofzo maar rondt de 10 euro is, maar dat werdt ook weer in vraag gestelt. dus weer pech
3) over een glas van een spotje en de bel 70 euro: maar de bel heeft nooit gewerkt van sinds wij er in waren gaan wonen er had zelfs al eens iemand naar gekeken en die wist ook niet hoe het kwam dus iedereen moest altijd kloppen, en de verhuurder had het blijkbaar wel laten maken door iemand dat schoolmester is en kon dus geen factuur voorleggen ( wat mij een beetje doet denken aan zwartwerk) maar daar werdt niet echt zo op in gegaan, het glas van het spotje daar heeft hij naar het zeggen ver moeten voor rondt rijden maar dat maakte onze zaak toch niet + dat hij ook geen prijs er van kon voorleggen
4) de tuin waar 140 euro werdt voor aangerekent: die heb ik zelf met de opa van mijn vriendin moeten omspitten en nieuw gras op moeten zaaien omdat het onkruit bijna boven mij uitkwam, nu als wij er vertrokken waren was het gras wel wat te lang ( rekening houdend dat het een ganse winter niet is afgedaan geweest) ong. een 15 cm lang was het.
is in iedergeval beter dat toen we hem hebben gekregen.
nu wat bleek dat ze die tuin zelfs niet gaan heraanleggen want het gaat gebruikt worden als moestuin voor groenten op te zetten, daar werdt dan wel wat hoor aan gegeven en er viel maar 100 euro er van af.
vraag mij eigenlijk af of dit zo allemaal wel eerlijk is verlopen?
en de manier waarop die huisbaas ons daar heeft behandel en over ons sprak was echt wel een beetje vernederend, en dan geeft die vrederechter hem nog meer gelijk dan ons, k'had beter ook mijn mond open getrokken en wat groffer geweest mss had'k er dan ook meer kunnen uit halen.
in iedergeval zo iets had ik nog nooit meegemaakt en wil ik ook nooit meer meemaken.
ga toch nog proberen er mee verder te gaan want dit kan echt niet!!!