eigenaar verlaagt huur voor VOLGENDE huurder

bieken
Topic Starter

eigenaar verlaagt huur voor VOLGENDE huurder

#1 , 14 mar 2009 12:47

hallo.wij huren een beletage voor 675 euro pm.wat wel veel is want het eerste jaar betaalde we 635 euro pm.nu zijn we verhuist omdat het wel altijd iets was met dat huis.van in september 2007 hadden we bruin water.dit lag aan de mazoutketel die 40 jaar oud was en niet goed meer functioneerde.wij hadden dat a veel keren aangehaald bij de eigenares maar zonder gehoor.na 6 maand ging ze eindelijk iemand sturen om de ketel te bekijken.di mens deed in sanitair en zij dat de ketel zo versleten was dat da een finianciele put was voor ons.na veel wikken en wegen van de eigenares heeft ze dan beslist om gas aanteleggen.(wij hadden ook het vuil water laten testen in onze apotheek en die bevestigde onze vermoedens,er was roest en resten van mazout in het water.weet ook dat wij 2 kindjes onder de 2 jaar hebben,dus je kan wel beseffen dat dit niet gezond was)ok eind 2008 zijn de werken dan eindelijk gestart me veeeeel tegenzin van de eigenares.ondertussen was de huir opgeslagen naar 675 euro pm.maar nu blijkt het water nog vuil te zijn.de sanitairman zij dat dat het resterende van de oude boiler was en wel ging verdwijnen maar daar was niets van aan.wij konnen het niet meer aan en hebben onze opzeg gedaan.maar nu denkt de eigenares dat ze van het pand niet zal verhuurd krijgen en heeft op raad van een imobielienkantoor haar prijs verlaagd naar 620.wij betalen tot mei nog altijd huur aan 675 euro.kan dit zomaar en kunne wij aanspraak maken op het vershil dat wij zolang betaalt hebben?(sorry voor de lange post maar dit doet ons zeer en willen weten wat onze opties zijn.dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 14 mar 2009 13:14

.di mens deed in sanitair en zij dat de ketel zo versleten was dat da een finianciele put was voor ons.
Financiele put voor U ? Voor de eigenaar bedoelt ge waarschijnlijk ?
(wij hadden ook het vuil water laten testen in onze apotheek en die bevestigde onze vermoedens,er was roest en resten van mazout in het water.weet ook dat wij 2 kindjes onder de 2 jaar hebben,dus je kan wel beseffen dat dit niet gezond was)
Ik kan mijn ogen niet geloven wat ik hier lees. Die eigenaar zou ik alvast aanklagen.
ondertussen was de huir opgeslagen naar 675 euro pm.
Ik hoop dat ge bedoelt opgewaardeerd door indexaanpassing
maar nu blijkt het water nog vuil te zijn.de sanitairman zij dat dat het resterende van de oude boiler was en wel ging verdwijnen maar daar was niets van aan.wij konnen het niet meer aan en hebben onze opzeg gedaan.maar nu denkt de eigenares dat ze van het pand niet zal verhuurd krijgen en heeft op raad van een imobielienkantoor haar prijs verlaagd naar 620.wij betalen tot mei nog altijd huur aan 675 euro.kan dit zomaar en kunne wij aanspraak maken op het vershil dat wij zolang betaalt hebben?(sorry voor de lange post maar dit doet ons zeer en willen weten wat onze opties zijn.dank u
Hier valt niet over te twijfelen. Ik zou hier gewoonweg de grote middelen inzetten en nr. de vrederechter stappen, met alle mogelijke bewijzen die je kan verzamelen. En nog het best gisteren ipv vandaag. Ik vind dat je de bevoegde autoriteiten hier onmiddellijk moet van op de hoogte brengen, want zoals ik begrepen heb gaat dat mens gewoon de woning verder verhuren. Dit is een gevaar voor de gezondheid. Misschien kan een ander lid hier zeggen welke autoriteiten of controleorganismen hier onmiddellijk dienen ingeschakeld te worden om eventueel na te zien of de woning (althans in afwachting) niet onbewoonbaar dient verklaard te worden.

bieken
Topic Starter

#3 , 14 mar 2009 17:18

dat is een probleem denken ik en mij man want welke bewijzen kunnen we voorleggen?zij heeft ons de sleutels gevraagd van het huis zodat ze ons niet moet lastig vallen als er potentiele huurders zijn.van de apotheek hebben we ook geen bewijs.natuurlijk kan ik naar daar stappen en nog een staal nemen.maar mits we de sleutels niet meer hebben!!tog betalen we nog huur.
en de huur opslag was met de indexering.en finianciele put voor ONS want op anderhalf jaar hebben we bijna 5000 euro aan mazout verbruikt.ok de prijzen waren hoog onlangs maar toch.
ook nog bij te vernoemen,mijn man rijd dagelijks voorbij onze oud adress en ziet dat haar ouders er elke dag bezig zijn me weet ik veel.tuuinwerk en toestanden.alles was proper en inorde als we de plaatsbeshrijving deden met de eigenares.dus we denken dat we serieus in het zak worden gezet.aub wat moeten we nu doen want we moeten ook nog een verbrekings vergoeding van 2 maand betalen aan 675 euro als het huis niet verhuurd word tegen de einddatum van onze opzeg.wij weten het niet meer hoor.hadden we het maar geweten.
ps wij voelen ons ook geroepen om toekomstige huurders ervoor te waarshuwen.(van het water)maar wat dan?het kan dan nog lang duren alvoor er een nieuwe huurder komt en moeten we zoveel boete betalen.
wedreom sorry voor de te lange post maar hier krijgen we teminste gehoor
dank u

Reclame

Terug naar “Huren”