In februari 2008 huurde ik samen met mijn ex een woning. Nog geen 3 maanden later is hij weggegaan en sindsdien heb ik alle huur alleen betaald. Hij was daar zeker nog tot september gedomicilieerd. De verhuurders wouden het contract niet op mijn naam alleen zetten omdat ze bij 2 personen zouden terechtkunnen in geval van achterstallige huur,...
Ik heb de helft van de waarborg ook aan mijn ex terugbetaald hoewel die waarborg natuurlijk nog op 2 namen staat.
Intussen heb ik mijn huur opgezegd, en moet 2 maand schadevergoeding betalen voor opzeg in het 2e jaar van de overeenkomst.
In principe zou ik hier geen probleem van maken maar dan moet ik wel de waarborg helemaal terugkrijgen terwijl die op 2 namen staat. Nu vrees ik dat hij niet gaat willen tekenen voor die waarborg omdat hij de helft terug wilt (hoewel ik hem uitgekocht heb, maar dit staat natuurlijk nergens op papier, heb wel een mail van hem waarin staat dat dat geregeld is en dat die waarborg voor mij is). Ik wil hem dus mee laten optreden voor die schadevergoeding. Kan er op een of andere manier nog iets teruggevorderd worden van mijn ex voor alle maanden dat hij niets betaald heeft terwijl het contract ook op zijn naam staat?