uitgaande plaatsbeschrijving

Irissmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uitgaande plaatsbeschrijving

#1 , 28 dec 2017 23:01

De huurder is uit ons huurthuis gezet door een uithuiszetting via het gerecht. Nu zou er een uitgaande plaatsbeschrijving moeten plaatsvinden. De huurder heeft bij het betreden van de woning de ingaande plaatsbeschrijving ondertekend voor akkoord. Nu blijkt dat er allerlei schade aan de woning is door verkeerd gebruik of slecht onderhoud. Voor een uitgaande plaatsbeschrijving hebben ze ons verteld dat een gerechtsdeurwaarder, een expert en de huurder zelf aanwezig moeten zijn. Daar de huurder wegens een uithuiszetting niet meer met ons wil communiceren en onbereikbaar is, hij geen nieuw adres heeft opgegeven en men niet weet waar hij woont, is dit onmogelijk. Ondertussen zijn er al drie maanden voorbij gegaan, waarin wij aan de slag willen gaan om de woning terug in een degelijke staat te brengen om zo terug aan nieuwe kandidaat huurders te verhuren. Kan er ons iemand raad geven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JorisB
Berichten: 78

#2 , 29 dec 2017 09:17

Er is al 3 maanden voorbij sinds de uithuiszetting. Kunt u op enige manier bewijzen wat de toestand was bij de uitdrijving?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 29 dec 2017 09:27

Dit had je moeten laten vaststellen na de uithuiszetting door een deurwaarder. Na 3 maand is dit niet meer mogelijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 dec 2017 10:02

Liet ik doorgaans onmiddellijk uitvoeren door de uithuis zettende DW. Was gewoonlijk niet goedkoop. Liet dan ook de meterstanden noteren in zijn verslag. Ik had doorgaans een zeer goed contact met deze DW's, omdat ik soms meerdere huisuitzettingen had per jaar, en telkens aanwezig moest zijn om met de PB en de inventaris in de hand het materiaal, eigendom van de brouwerij, moest aanwijzen (toog, soms meubels, reclame-items, glazen, enz...) Tijdens deze uithuiszetting had ik meestal al de tijd om de ingaande PB na te zien en eventuele nieuwe schade op te sporen. Die gaf ik dan na de uithuiszetting gewoon door aan de DW die dat dan in zijn verslag noteerde.

Terug naar “Huren”