#4 , 22 dec 2017 10:29
Als er maandelijks eenzelfde bedrag dat in de grootorde van een maandelijkse huur ligt, overgemaakt wordt naar de verhuurder, zal een vrederechter hier vrij snel van uitgaan dat het effectief om huur gaat. Als er in de mededeling ook effectief "huur" staat, is er uiteraard geen enkele twijfel meer.
Moest ik van u zijn, ik zou een AS sturen naar de verhuurder met iets in de zin van:
"Beste,
Sinds datum X huur ik van u de woning gelegen in straat X, nummer Y, te Z. Dit zonder schriftelijke contract. Bijgevolg moet onze huurovereenkomst beschouwd worden als negenjarig contract.
Ik kreeg van u echter een SMS met de mededeling dat ik de woning moet verlaten. Dit is echter geen correcte opzeg van onze huurovereenkomst. Graag had ik dan ook van u een correcte opzegging gekregen, waarin ook rekening gehouden wordt met de correcte opzeggingstermijn.
Ik wil u ook graag expliciet meedelen dat iedere betreding van mijn woning zonder mijn toestemming / medeweten, zal aangegen worden bij de politie!
In afwachting van een correte opzeggingsbrief, verblijf ik..."
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!