Elektriciteit meter gegevens privé?

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

Re: Elektriciteit meter gegevens privé?

#16 , 16 dec 2017 18:06

denlowie
Meld dit berichtCiteer
#6 , 1 uur 40 minuten geleden (16 dec 2017 17:07)

Als je de zaken zo ziet, dan best uitkijken naar een andere woonst !

Waarom zou iemand op je neer kijken omdat je huurt ???
----------------------------------

Asperge u heeft zonet het denlowie zijn vraag beantwoord met 1+1=2
Hebben ze geen gelijk.... chanteren maar!

Maar recht is recht en plicht is plicht!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#17 , 16 dec 2017 18:09

Heb ik ongelijk wel druk mij met mijn neus in het juiste wetboekartikkel.... ik vraag advies maar ik krijg hier weinig begrip!!!
Ik kan mij er bij neerleggen als ik ongelijk heb maar ik ga mij niet baseren op speculatie.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 16 dec 2017 19:58


Juristen, rechters, notariaten, docters ... allemaal verhuren ze
Ik verhuur ook en ben geen van deze beroepen. Was gewoon bediende maar met werken en sparen een eigen vrijstaand huis en 2 appartementen opgebouwd. En mijn echtgenote en ikzelf hadden bijna niets bij ons huwelijk. We hebben moeten lenen voor onze eerste meubels in een klein huurappartementje.
Maar ik was niet vies van werken en overuren. Tevens nog iedere zaterdag en avond bijjobkes. Weken van 60 uur waren normaal. Maar nu ligt de jeugd liever langer in bed.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 16 dec 2017 20:17

Heeft hier nu echt niemand beetje goede wil, beetje eergevoel, de bereidwilligheid deze vraag met juridische verwijzingen te beantwoorden?
Op u vraag is er geen juridisch antwoord, er is geen enkele wetgeving dat een meter verborgen moet staan.
Voor de gebreken heb je u verhuurder al op de hoogte gesteld met een AS, jij hebt meldingsplicht.
Doe je dat niet dan kan er een gedeelte van de schade op u verhaald worden.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 16 dec 2017 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 16 dec 2017 20:19

Heb ik ongelijk wel druk mij met mijn neus in het juiste wetboekartikkel.... ik vraag advies maar ik krijg hier weinig begrip!!!
Ik kan mij er bij neerleggen als ik ongelijk heb maar ik ga mij niet baseren op speculatie.
Uw logica klopt niet, u vraagt bewijs dat dit niet mag, maar het is net omgekeerd. Als er geen regel is dat het niet mag, mag het wel. U vraagt dus een wetsartikel dat niet bestaat.

De vraag op zich is absurd, in het opzicht dat dit praktisch niet haalbaar is. Moest u toch bijzondere privacyzorgen hebben, moet u dit regelen voor u uw huurcontract tekent. Achteraf komen klagen dat u niet akkoord bent, dat gaat niet he.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 16 dec 2017 20:25

Heb ik ongelijk wel druk mij met mijn neus in het juiste wetboekartikkel.... ik vraag advies maar ik krijg hier weinig begrip!!!
Ik kan mij er bij neerleggen als ik ongelijk heb maar ik ga mij niet baseren op speculatie.
Jij draait de zaken om.
Jij beweert dat er zaken niet mogen. Dat beweer jij uit de losse pols.
Als mensen je dan raad geven neem je die niet aan en wil je dat die mensen dan toch nog bewijzen
dat JIJ gelijk hebt en dat aan de hand van WETSARTIKELEN DIE NIET BESTAAN.
Begrijpe wie begrijpe kan.

Nu is het 1 + 1 + 1 = 3 geworden, begrijp je?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 16 dec 2017 23:13

Doe maandag eens navraag bij uw energieleverancier cq netbeheerder met de vraag waar de meters in een appartementsgebouw moeten staan.
Vraag ineens naar de prijs wat het kost de meter in uw appartement te plaatsen ( als eigenaar) en uiteraard de toelating van de AV van de VME.

Minerf
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#23 , 17 dec 2017 00:53

Als meters voor appartementen privé (niet leesbaar voor anderen) zouden moeten staan, dan zou elk gemeentebestuur in elk appartementsgebouw de bouwvergunning moeten weigeren als er een meterlokaal in staat dat aan alle aanwezigen in het gebouw toegankelijk is.
Tevens is het zo dat ook eigenaars/bewoners hun meters even openbaar staan dan die van huurders, dus waarom zou het schenning van de privacy zijn enkel voor huurders?
Bij het ingaan van het contract en ook op de plaatsbeschrijving staan de meterstanden, deze worden ook weer opgenomen bij het vertrek.
De enige optie om in een appartementsgebouw hier onderuit te komen, lijkt mij er zelf een te bouwen dat naar deze verwachting is?

Oude Belg
Berichten: 3192

#24 , 17 dec 2017 10:31

Asperger Uw stelling omtrent het gedeelte van zeveraar!
Dat behoort tot Asperger's privacy.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sirkii
Berichten: 5396

#25 , 17 dec 2017 14:09

Maar nu ligt de jeugd liever langer in bed.
Weer zo n van de pot gerukte boutade die nergens op slaat ...

bosprocureur
Berichten: 6854

#26 , 17 dec 2017 14:15

:evil: Euh...
Wordt dit niet stilaan een discussie voor het Praatcafé?

venus5010
Berichten: 20

#27 , 17 dec 2017 14:40

Niet iedereen die huurt heeft geen geld.
Wat de meters betreft deze zijn technisch gezien van de maatschappij, en zoals ervoor gezegd ook in Spanje hangen ze aan de straat.
Omdat in een appartementsblok de meter van je buur naast die van jou staat lijkt mij een brug te ver. En als er iemand een budgetmeter heeft dan is dat spijtig, het leven heeft zo zijn kronkels, en iedereen heeft het wel eens moeilijk gehad in het leven, ik ben de laatste om daarover te gaan oordelen.
Over de vochtproblemen kan ik je maar één ding aanraden dat is ga een serieus gesprek aan met je eigenaar, en anders kan inderdaad naar de gemeente gaan maar dan riskeer je dat de woning onbewoonbaar wordt verklaard en je er uit moet.

Sirkii
Berichten: 5396

#28 , 17 dec 2017 23:12

Voorts: een geplaatste budgetmeter wordt niet terug vervangen door een gewone nadat de “budgetmeterperiode” afgelopen is. Er hangen dus her en der budgetmeters rond die gewoon braaf gewone meter hangen te zijn.

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#29 , 18 dec 2017 04:09

Heb ik ongelijk wel druk mij met mijn neus in het juiste wetboekartikkel.... ik vraag advies maar ik krijg hier weinig begrip!!!
Ik kan mij er bij neerleggen als ik ongelijk heb maar ik ga mij niet baseren op speculatie.
Jij draait de zaken om.
Jij beweert dat er zaken niet mogen. Dat beweer jij uit de losse pols.
Als mensen je dan raad geven neem je die niet aan en wil je dat die mensen dan toch nog bewijzen
dat JIJ gelijk hebt en dat aan de hand van WETSARTIKELEN DIE NIET BESTAAN.
Begrijpe wie begrijpe kan.

Nu is het 1 + 1 + 1 = 3 geworden, begrijp je?
Niet akkoord, in de eerste plaats ik bevraag mij hier en ik verdedig een stelling die tot nu nog niet juridisch weerlegt is. De bedoeling is om informatie in te winnen en te discuteren aangaande dit onderwerp... niet om er een persoonlijke vete van te maken.

Als iets niet in de wet omschreven staat dat het dan mag het, ik betwist die stelling.

Een meter bevat gegevens en wie daar wat mee is is theoretisch onrelevant! Wanneer ik intreed en uittreed dan worden de standen genoteerd en overgedragen dat is waar maar totaal onrelevant. Ik ga mijn stelling dus verdedigen door in herhaling te vallen..
De verdediging luid alsvolgt;
De verhuurder heeft er persoonlijk belang bij deze gegevens alsook bij te houden, verbruikt de huurder extreem veel en woont de huurder daar een hele tijd dan zal zijn energicertificaat verraden dat de appartementen slecht geïsoleerd zijn!
Anderzijds is de huurder extreem zuinig of beslist deze daar maar halftijds te wonen omdat deze bv een een vriendje/vriendinnetje heeft dan zijn de verhuurders daar ook niet tevreden mee want dan word dat appartement niet verwarmd, accumulatie is op elektrische energie en dient 's nachts opgeladen te worden welk inhoud dat men dagelijks de stand moet inschatten voor de dag nadien om zuinig te verwarmen!
U doet alsof de energie stand naar niets verwijst maar die stelling is onwaar!
En bovendien het maakt het volgens mij niets uit waarom ik dat wel of niet wil!
Daarnaast u aanhaalde dat als iets niet omschreven staat in de wet dat het mag.
Lees dit dan maar even als iemand zijn gewillige onderdanige vriend/vriendin vastbind en spankt ongeacht of ze het graag heeft dit blijft volgens de wetgeving slagen en verwondingen want hier staat niets over beschreven... een groot deel van SM/BDSM is dus strikt gezien bij wet verboden juist omdat het niet omschreven staat!!!
Nu ik heb nog nooit iemand horen zegen het staat niet in de wet dus het mag, de vraag is ook hoe staat het er in!
Want soms is de activiteit zelf niet onwettelijk maar de gevolgen ervan wel uw stelling klopt dus volgens mijn niet!

Nu hier word zelf aanhaald dat het gebruikelijk is dat energie meters zich op een publiek toegankelijke locatie staan dus er zal wel iets over de plaatsing van die toestellen ergens in de wetgeving omschreven staan.
Ik beweer niets! Ik vraag hier hoe dit juridisch in elkaar zit?
Ik zal natuurlijk als tegenpartij proberen en discutie te vormen om dat ik info probeer in te winnen!
Mijn standpunt is dat iets welk gebruikelijk is niet altijd noodzakelijk wettelijk is en dat iets welk wettelijk is niet altijd logisch is omdat sommige wetten verschrikkelijk oud zijn!
En mijn vraag, wel ja ik zal deze eens onpartijdig formuleren; wat staat er in de wet rechtstreeks of onrechtstreeks over de locatie van een energiemeter?
ik vraag gewoon advies en geen preek!

bosprocureur
Berichten: 6854

#30 , 18 dec 2017 08:07

ik vraag gewoon advies en geen preek!
Geen preek inderdaad, maar van mij mag hier een welgemeende AMEN bij.

Terug naar “Huren”