Hallo iedereen,
Sinds gisterenavond zit ik met het vervelend feit dat mijn boiler lekt.
Vooraleer de loodgieter te bellen nam ik eerst contact op met de verhuurder. Die vertelde me dat eventuele reparatie van de boiler volledig ten laste is van mezelf. Ik heb daarbij het huurcontract bekeken en daar staat niets concreet in ivm. boilerherstellingen e.d.
Ik kon alleen deze artikels vinden:
Artikel 11.
De huurder zal zich met het toezicht en het onderhoud van de verwarmingsinstallatie op zijn kosten gelasten.
Ieder jaar zal de firma (niet ingevuld) overgaan tot het nazicht , het reinigen en instellen van die installatie, alsook tot de nodige herstellingen. De factuur zal door de huurder betaald worden, behalve wat betreft het vervangen van onderdelen die door ouderdom of overmacht onbruikbaar werden, deze vervanging is ten laste van de verhuurder. Het onderhoud en reiniging van de brandstofvergaarbak zijn eveneens ten laste van de huurder.
EN
Artikel 13.
De huurder zal de uitvoering moeten gedogen van alle werken voor grove of kleine herstellingendie de verhuurder gedurende de loop van het contract nodig acht, zonder op enige vergoeding of vermindering van de huurprijs aanspraak te kunnen maken, en dit zelfs indien die werken meer dan 40dagen duren.
Ik weet niet of artikel 11 hieronder valt want hier gaat het over een verwarmingsinstallatie en niet specifiek om een waterboiler.
Morgenavond komt de loodgieter, die kan dan ook bekijken wat de reden van het defect is.
Mocht iemand al advies hebben, dan is die meer dan welkom!
Alvast bedankt,
Didier