#9 , 19 feb 2009 15:13
Ik heb alles berekend volgens de uitleg en advies van jullie, waarvoor dank.
Het verschuldigd bedrag heb ik doorgegeven aan de advokate van mijn huurder (is ondertussen al vertrokken).
Deze komt echter met een heel ander bedrag voor de proppen.
Ze neemt het verschuldigd bedrag en trekt daar de huurwaarborg af.
De huurwaarborg heb ik verkregen na het betekenen van het vonnis van de vrederechter.
De huurder heeft de woning niet onderhouden, alles is smerig, nooit onderhouden, heeft verschillende grote honden gehouden maar heeft nooit de uitwerpselen opgekuist, hij heeft op het laatst 1 hond en 2 katten 2 weken opgesloten gelaten in de woning. Toen het ons ter hore kwam hebben we onmiddelijk de politie en dierenbescherming gebeld.
Deze zijn ze dan komen ophalen, de geur in huis was niet te harden.
De uitwerpselen liggen nog steeds verspreid in huis. De kassementen aan de deuren zijn afgeknabbeld van de jonge honden, deuren vol krassen, de keuken 5 jaar oud, nooit schoongemaakt! De vettigheid is in de kastdeuren getrokken en is niet meer schoon te krijgen, de keuken moet volledig uitgebroken worden. De vinyl is volledig gescheurd van de grote honden....
Ik kan nog een tijdje doorgaan.
Ik heb 3 maand huurwaarborg ontvangen, ik zal daar nooit mee toekomen om alles te vernieuwen en nu gaat die advokate de huurwaarborg nog aftrekken van de verschuldigde som.
Kan dat zo maar?
Ik heb in het begin dit aan de vrederechter verteld en de foto's getoond en in het vonnis staat dat ik de huurwaarborg mocht innen.
Als het vonnis is uitgesproken en betekend kan men dan terug opnieuw de zaak betwisten?