Opzeg is éénzijdig en kan enkel op de door de wet gestipuleerde momenten.
Dit is een minnelijke beëindiging, contractuele partijen kunnen tezamen beslissen om op eender welk moment met eender welke termijn het contract vroegtijdig te beëindigen.
Huurders hebben hun akkoord gegeven aan de verhuurder, hebben zich gerealiseerd dat ze niet beter kunnen krijgen voor dezelfde prijs en proberen terug te krabbelen. Als ik u was, zou ik voorzichtig zijn met dat soort mensen, straks keren die zich ook nog tegen u.
Bedankt voor uw antwoord KJ86. Wel jammer dat er toch een vooroordeel is op te maken uit uw antwoord.
Voorzichtig zijn moeten we helaas altijd zijn, maar in dit geval is mijn vooroordeel toch tov de verhuurder. Een beetje ‘mis’bruik van de situatie en van het feit dat de huurder niet goed de Nederlandse taal spreekt.
Meneer is Franstalig. Vader van 2 jonge kinderen en sinds juni weduwnaar (moeder op 29-jarige leeftijd na een zeer kort ziektebed overleden).
Vader werkt fulltime om voor zijn kinderen te kunnen zorgen. Huurder is al sinds 2009 een goede huurder die nooit een dag te laat is geweest met betalen. Het appartement ziet er bovendien beter uit dan toen hij dit huurde (hij heeft op eigen kosten tapijt vervangen in laminaat, Keukenblok veranderd) altijd netjes onderhouden.
In het originele huurcontract staat niks vermeld van gemeenschappelijke kosten, nu ineens moet hij dit betalen en dan ook nog eens 125 euro per maand? Een contract op deze manier laten ondertekenen met deze achtergrond informatie, is in mijn ogen weinig respectvol. Maar goed… u zal wellicht niks hebben aan deze info, maar er zijn altijd twee kanten aan een verhaal.