zitting vrederechter huurovereenkomst stopzetten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: zitting vrederechter huurovereenkomst stopzetten.

#31 , 20 sep 2017 21:01

Als we pas kunnen betekenen op vb 05/10 moeten ze dan tegen 05/11 er uit of is dat dan 1/12?
Na 05/11 als huurder niet weg is moet de deurwaarder een As richten dat hij de sleutels binnen de 8 dagen in zijn bezit moet zijn.
Hou er rekening mee dat OCMW ook om uitstel kan vragen aan de deurwaarder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#32 , 20 sep 2017 21:04

Staat er iets interessants in de mail van de huurder? Iets waar u rekening moet mee houden?

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#33 , 20 sep 2017 21:49

Dit is de mail

Beste


Ik heb jouw brief gekrijgen het spijt mee dat ik niet gereagie since ik van vakantie terug zijn, want ik dacht jullie zijn ook of vakantie is.
Ik will gewon mijn huren betaal zonder drama maar jammer genoeg is niet zo. mijn geld die ik dacht of mijn rekenning stand in mijn land waren niet. Ik was in shork want dat waren mijn spaar geld. Wat kan ik zeggen ik heb alles verloren. Ik weet hoe moelijke is voor u dat je zo naar rightbank ge gaan. Als ik de maand snelen kan maken dat ik krijgt mijn loon en je jouw geld dat zou ik doe. Want ik werk nog voltijd dus ik kan mijn huren betaldt. Ik ben ook blij dat ik naar mijn land geweet ander dink ik dat ik geld nog hebbe.
Je mag mijn waarborge eerst nemen voor de twee manden die nog open stand en in october krigt je ook de van sptember. Mijn loon is tegen de 9 van de maand op mijn rekening. De waarborge kan ik tegen vorigen jaar gaven niet die jaar want ik moet nog voor alles doe.
Om leaven van oooo te beginen is niet makkelijk maar het luet well.
Ik en de kinderen zijn wij alweer gelukkie in deze appartemen en is nog niet in de agenda om te verhuzie de komen 2jaar. Ik heb voor alles aan deze adress gedaan mijn brand verzerking familia verzerking van alles is heir. Ik will mijn leaven alweer om macht te maker maar jammer genoeg luet niet in een jaar. Maar dat komt well.
Alstubilijfe niet zo kwart an me is niet mijn bedoeling alstubilife. Alles kom well in order alstubilijfe.
Groetje

Ik vind het interessant dat ze verkiest geld uit te geven aan andere zaken die ze nog wil doen, en aan 7 weken exotische vakantie, en dat ze de komende 2 jaar niet van plan is te verhuizen...
ik zal aan de deurwaarder zeker laten weten dat ze voltijds werkt en zien wat er daar te recupereren valt

Het lijkt alsof ze niet veroordeeld is, maar gewoon een aanmaning heeft ontvangen...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#34 , 20 sep 2017 21:59

Zijn de huurder en de kinderen daar al ingeschreven... doe daarvoor navraag bij de gemeente.
Met uw huurcontract moet gemeente ook een attest van bewoning geven voor dat appartement dan weet u direct of ze er al ingeschreven staan.
Vraag direct dat er niemand mag ingeschreven worden zonder politieonderzoek.
Bespreek dat ook met de wijkinspecteur in Antwerpen kwartierinspecteur (administratief).
Indien er niemand is ingeschreven sta je nog sterker.
Indien ze er ingeschreven is kan wijk of kwartierinspecteur al een controleren of ze er wel effectief woont ... of het toch al in het oog houden.


Normaal moet de vrederechter het OCMW in kennis stellen .
Zorg dat vonnis zo snel mogelijk betekent wordt GDW weet wel waar en met wat er nog dient rekening gehouden te worden.

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#35 , 20 sep 2017 22:13

Hou er rekening mee dat OCMW ook om uitstel kan vragen aan de deurwaarder.
Als het OCMW dat vraagt, is dat dan automatisch toegekend?

Alles wat er nu nog anders gaat dan in het vonnis gaan we laten afhandelen door een advocaat.

Kalimero
Berichten: 52
Juridisch actief: Nee

#36 , 20 sep 2017 23:47

Neen dat wordt denk ik niet automatisch toegekend en ik zou daar zeker en vast mee oppassen met daar goedkeuring voor te geven, want dan ontstaat er een nieuwe mondelinge huurovereenkomst, waardoor je terug van voor af aan moet beginnen.

Kalimero
Berichten: 52
Juridisch actief: Nee

#37 , 20 sep 2017 23:53

Overleg vooraf dus met uw deurwaarder en/of advocaat welke mogelijkheden er zijn en wat het meest opportuun is in uw geval. Vraag regelmatig een update aan de gerechtsdeurwaarder.

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#38 , 21 sep 2017 06:32

Voor ons is het eenvoudig: het vonnis volledig uitvoeren binnen een zo kort mogelijke termijn.
Op niks uitstel of toegevingen en dit volledig door het gedrag van de huurder.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#39 , 21 sep 2017 10:37

Er is eerder aangehaald dat door verstek nu enkel nog beroep mogelijk is maar dat het vonnis uitvoerbaar blijft.
Artikel 1397 tweede lid, Ger. W.
Behoudens de uitzonderingen die de wet bepaalt of tenzij de rechter, ambtshalve of op verzoek van een van de partijen, bij met bijzondere redenen omklede beslissing anders beveelt en onverminderd artikel 1414, schorsen verzet of hoger beroep van de versteklatende partij tegen eindvonnissen die bij verstek zijn gewezen daarvan de tenuitvoerlegging.

Heeft de vrederechter bepaalt dat het vonnis uitvoerbaar is bij voorraad (of de voorlopige tenuitvoerlegging toegestaan, of beslist dat hoger beroep de tenuitvoerlegging niet schorst)? Zoniet is het vonnis niet uitvoerbaar als hoger beroep wordt aangetekend.

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#40 , 26 sep 2017 17:58

Vandaag om de expeditie kunnen gaan, opnieuw waren de mensen van de griffie heel vriendelijk. Ik kon direct langs de DW, en heb daar voor de betekening nu 350euro betaald.

De betekening zou nog deze week en dus deze maand plaats vinden...

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#41 , 28 sep 2017 22:01

Vandaag is het vonnis betekend, en ik krijg nog steeds de reactie van de huurder dat die niet wil verhuizen.
De huurder heeft daar volgende reactie op gegeven:
Ik heb gezegt als ik mijn loen krijgt betaal u maar ik heb een briven van u advocaat om appartement te velaten.
Alstublieft waar moet ik naar toe ik heb just alles an hier geregle. Alstublijfe ik kan mijn huren betaald.

Wat kan ik doen tegen dat ze blijft weigeren dat ze veroordeeld is tot het pand te verlaten?
Zelfs het bezoek van de deurwaarder verdraait ze.

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#42 , 29 sep 2017 12:54

Ik krijg van de deurwaarder volgende info
In principe is de overeenkomst ontbonden vanaf de uitspraak. Indien de achterstal is aangezuiverd of u staat een afbetalingsplan toe en ontvangt huur voor een nieuw begonnen maand dan zal er een nieuwe overeenkomst ontstaan.
Al de bedragen die in het vonnis staat die ze ons moet betalen,
Moet zij die rechstreeks aan ons betalen of gaat dit eerst aan de DW?
Hoe worden de gerechtsintresten berekend, als ik het goed begrijp, doet de DW dit?

Hoe weten wij en de huurster wat het exacte bedrag is dat ze moet betalen?
En tegen wanneer ?

Kalimero
Berichten: 52
Juridisch actief: Nee

#43 , 29 sep 2017 22:43

Dus je hebt een vonnis en het vonnis is al betekend, dat is al goed, dus dan volgt de uithuiszetting binnen een maand normaal gezien voor zover ik weet, wat de gerechtsdeurwaarder bepaalt in het geval het vonnis uitvoerbaar bij voorraad werd verklaard (anders kan er eventueel nog beroep of verzet worden aangetekend). Dan komt er gewoon een team langs die al haar spullen op straat zet, vijf dagen nadat ze hebben gemeld dat ze langs gaan komen, moest ze tegen dan nog niet vertrokken zijn. Er wordt dan een nieuw slot gestoken, zodat het appartement opnieuw verhuurd kan worden, maar dit kost toch wel zo'n 1500 euro. Vele huurders trachten deze kost nog te vermijden door nog snel de sleutels te komen afgeven wanneer ze doorhebben dat het menens is. Kans is groot dat je daar geen centen van zal zien, vrees ik. De gerechtsdeurwaarder kan loonbeslag leggen voor zover dit mogelijk is. Is er in het vonnis geen afbetalingsplan opgenomen?

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#44 , 30 sep 2017 07:05

Er is in het vonnis geen afbetalingsplan opgenomen omdat de huurster verstek liet gaan.

Ondertussen krijg ik volgende mail:

Beste
Je kan niet me en kinderen zo buiter gaan
Zonder een tijd te geven en dat is mister 6 tot 3 maanden ook ik heb een contract van drie jaar niet 5 maanden. Je zeg niemand hebt me gezien of gehoor tewel jouw shoom moeder zien me bijna elke dag en je heb van me hoor.
Ik was niet ziek of dood. Je ging naar rechtbank zonder naar me te laat weten. Ik ben een belg ik ken de weet ook. Je kan niet een uitspraat tegen me zonder mijn gehoor dat is niet just, dat is de wet. Als ik moet de appartemen verlaten dat moet je tenmiste 6 maaden op vooran zeg en dat heb je niet gedaan dus ik ben niet akkord om te verhuisen. Ook je kan niet zo maar contracte stop zetten zonder een conrate reden want ik heb geen raamen gebroken of iest. Je heb van me drie maanden waarborg gekrigen en je weet ik allen stander moeder ben met kinderen en dat voldtijd werk en ook afrikans afkomste ook. Je weet allemaal voor je een contract voor me geteken.
Dus ik kan niet verhuise mijn contract van drie jaar blijfe. En je krijt je geld.

Kan de huurder door op mail te verklaren niet akkoord te gaan het vonnis tegenhouden?
Ik ben gedegouteerd doordat ze nu ineens de afkomst kaart trekt, kan ik hier iets tegen doen?

Didymus
Berichten: 2061

#45 , 30 sep 2017 07:31

Natuurlijk kan ze dat zo niet tegenhouden. Laat de deurwaarder gewoon zijn werk doen; daarvoor betaalt u hem.

Als de huurder verzet of beroep wil aantekenen tegen het vonnis moet ze dat langs de geëigende weg doen en die loopt gelukkig niet via mails in schabouwelijk Nederlands. ;)
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”