Beste
Bij het einde van mijn huurovereenkomst vorige maand werd tussen mezelf en verhuurder (=immokantoor) schriftelijk overeengekomen dat de huurwaarborg ten voordele van mezelf zou worden vrijgegeven. Ondertussen de nodige documenten ontvangen voor de vrijgave, maar de huurwaarborg werd verminderd met éénmaal "verhuiskosten", die ik blijkbaar verschuldigd ben aan de Bewonersraad van het gebouw; en éénmaal een bedrag van € 200,00 als voorschot op de algemene onkosten voor het jaar 2008/2009. Deze algemene onkosten omvatten oa het waterverbruik, het poetsen van de gemeenschappelijke delen,... en werden via het immokantoor afgerekend en eventueel jaarlijks aangepast. Wat de verhuiskosten betreft; dit staat in het contract, dus daar zal ik me wel aan houden - hoewel ik me afvraag waar het in hemelsnaam goed voor is; heb anders niemand van de Bewonersraad gezien de dag dat ik verhuisde om te helpen....
Maar wat het voorschot betreft, daar heb ik toch wel moeite mee... Ik heb tot het einde toe huur en algemene onkosten betaalt; die algemene onkosten zijn sowieso al voorschotten. En nu ik er niet meer woon, waarom zou ik dan een voorschot betalen? En als de afrekening voor het jaar 2008 gemaakt wordt - wat nog wel even zal duren als het gaat zoals de vorige jaren - en het blijkt dat ik moet bijbetalen, dan stuur je toch gewoon de rekening...? Idem voor het jaar 2009 - waarvan de afrekening pas in 2010 komt. Waarom zou ik nu € 200,00 betalen - wat trouwens belachelijk veel is! De kosten zijn elk jaar gestegen, maar niet met € 100!!!! Moet ik hiermee akkoord gaan? En indien ja, hoe hoort het voorschot berekend te worden?
Alvast bedankt!