De afgelopen maanden werden al véél foto's genomen door de eigenaar, de schatter, de tweede schatter, de eerste makelaar, de EPB-verslaggever, de elektriciën, de elektrische keurders, meerdere bezoekers,.... Als huurder is dat zo al niet aangenaam.
Maar deze nieuwe makelaar was er zó over. Ik ben misschien overgevoelig. Dat kan zijn. Of misschien dat ik teveel nadenk....
Maar op alle nachttafeltjes zitten én staan, op ieder bed zitten, (bijna) alle tafels verplaatsen én er op staan, in bad en op de badrand staan, ondertussen een stapel badhanddoeken tegen de grond gooien, alle planten en decoratie verplaatsen, alle kasten openen,.... 208 foto's van de binnenkant één huis....
Als huurder voelt dit écht als een schending van je privé en je eigen persoon. En ik vraag me af of ik zelfs geen klacht kan indienen.
Dit gezegd zijnde: neem foto's in aanwezigheid van de huurder, ga nergens zomaar op staan, respecteer gevoelige items als bedden (en strijkplanken) en overleg met de huurder welke foto's je wil publiceren. Dat lijkt me niet buitensporig.
Je mag je huurder ook altijd mijn verhaal laten lezen. Hij zal meteen vinden dat je als huisbaas goed meevalt.
Tenzij je natuurlijk met dezelfde makelaar samen werkt, dan heeft er na één 'beurt' genoeg van.