Vast huurcontract van 3jaar opzeggen

bjorn1904
Topic Starter

#16 , 01 feb 2009 21:20

Als je gewoon opzegt zonder zelf een huurder te zoeken wordt het moeilijk rechtsmisbruik van de eigenaar in te roepen.

Wat je best doet: aangetekend schrijven aan de eigenaar dat je weg wil met de mededeling dat je een andere huur zoekt. Als je die hebt die voorstellen aan de eigenaar. Weigert die zonder geldige reden de nieuwe huurder: opzeg met verwijzing naar de weigeren en u beroepend op rechtsmisbruik. Dat zal je de meeste kansen geven bij een eventuele procedure.

scorpioen
Das wat ik eigenlijk ook in gedachten had van te doen. Maar wou ergens bevestiging dat dit wel een goede oplossing was. En die heb ik nu, bedankt scorpioen.
Stel dat ik een andere huurder vind,wat in deze buurt nkiet echt een probleem zal zijn denk ik,moet ik dan nog een opzegtermijn doen of mag de nieuwe huurder die ik gevonden heb onmiddellijk in het appartement intrekken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 feb 2009 23:49

Je moet hoe dan ook zelf je opzeg doen en de huur gelijk aan de opzegtermijn betalen.

scorpioen

bjorn1904
Topic Starter

#18 , 02 feb 2009 11:17

Je moet hoe dan ook zelf je opzeg doen en de huur gelijk aan de opzegtermijn betalen.

scorpioen
Ja en wat is dan de opzegtermijn? Mits een vast contract is is het onmogelijk van op te zeggen dus...

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 feb 2009 11:33

Je opmerking is terecht. Je moet minstens de huur betalen tot op het ogenblik dat een nieuwe huurder bereid is een huurovereenkomst af te sluiten en huur te betalen. Verder zou ik voorstellen nog één maand huur te betalen als schadevergoeding voor de ongemakken die de eigenaar heeft om een nu een nieuwe huurovereenkomst te moeten afsluiten.

Begin ook met nu al per aangetekend schrijven de eigenaar te verwittigen dat je de huurovereenkomst wil beëindigen en dat je een nieuwe huurder zult zoeken.

Tenslotte, besef dat jij het rechtsmisbruik van de eigenaar moet bewijzen. Je moet bewijzen dat een normaal, voorzichtig eigenaar, geplaatst in dezelfde omstandigheden de nieuwe huurder niet zou geweigerd hebben. Laat de kandidaat-huurder dus zijn verhaal op papier zetten als hij geweigerd wordt. Best is nog dat u, nadat de eigenaar de kandidaat-huurder mondeling geweigerd heeft, hem nog een kans geeft deze te aanvaarden door per aangetekende post een bod te laten doen door de kandidaat-huurder dat nog enige tijd geldig is.

scorpioen

bjorn1904
Topic Starter

#20 , 02 feb 2009 18:27

Je opmerking is terecht. Je moet minstens de huur betalen tot op het ogenblik dat een nieuwe huurder bereid is een huurovereenkomst af te sluiten en huur te betalen. Verder zou ik voorstellen nog één maand huur te betalen als schadevergoeding voor de ongemakken die de eigenaar heeft om een nu een nieuwe huurovereenkomst te moeten afsluiten.

Begin ook met nu al per aangetekend schrijven de eigenaar te verwittigen dat je de huurovereenkomst wil beëindigen en dat je een nieuwe huurder zult zoeken.

Tenslotte, besef dat jij het rechtsmisbruik van de eigenaar moet bewijzen. Je moet bewijzen dat een normaal, voorzichtig eigenaar, geplaatst in dezelfde omstandigheden de nieuwe huurder niet zou geweigerd hebben. Laat de kandidaat-huurder dus zijn verhaal op papier zetten als hij geweigerd wordt. Best is nog dat u, nadat de eigenaar de kandidaat-huurder mondeling geweigerd heeft, hem nog een kans geeft deze te aanvaarden door per aangetekende post een bod te laten doen door de kandidaat-huurder dat nog enige tijd geldig is.

scorpioen
Wel de aangetekende brief is vandaag verzonden,ik vraag nogmaals om een onderlinge overeenkomst en dat ik anders zelf een andere huurder zoek die zij wettelijk zonder gegronde reden niet kan weigeren. En heb dus ook voorgesteld dat we eventueel gewoon 3maand opzeg willen geven om haar de tyd te laten een volwaardig huurder te zoeken en een maand extra huur willen betalen voor het ongemak...
Dus nu zal het wachten worden op haar antwoord,eerder op dat van haar advokaat maar kom...Maar als haar advokaat zijn wetten kent zal hij toch ook weten dat ze dat niet mag weigeren dat ik nieuwe huurder zoek?

Terug naar “Huren”