Hallo,
Wij hebben een lek in ons huurhuis (waar we nu net uit zijn). Wij hebben januari 2016 de verhuurders een aangetekende brief gestuurd met melding dat we vermoeden dat er lek is aangezien we de boiler 1x per week moesten bijvullen. Ze heeft iemand laten komen kijken maar voor de rest is het niet opgelost. In de zomer geen verwarming gebruikt. In oktober de verwarming weer aangestoken waardoor het lek groter werd en we minstens 8x per dag de boiler moesten bijvullen. We hebben haar herhaaldelijk opgebeld waarop uiteindelijk haar verzekering iemand heeft laten komen om het lek op te sporen. Die constateerde dat de leidingen redelijk versleten zijn. Er is dan in december 2016 een loodgieter langsgekomen om het lek tijdelijk op te lossen. Deze persoon constateerde ook dat de vloer eruit moest om de alles te herstellen. Maar enkele dagen later moesten we het weer meerdere malen per dag opnieuw bijvullen.
Nu zullen wij waarschijnlijk een grote afrekening krijgen van de watermaatschappij. Maar kunnen wij dit verhalen op haar? Aangezien ze op de hoogte gesteld was door ons per aangetekende zending en ze er niet heeft opgekeken?
Groeten
Heljer