Beste Juridisch forum,
Ik ben momenteel in opzeg van mijn huurcontract.
Het betreft hier een contract van 3 jaar ingegaan op 15/03/2014.
Ik heb in januari per aangetekend schrijven mijn opzeg gegeven dus mijn opzeg eindigt op 30/04/2016.
ter info, volgende week 11/03 verhuis ik reeds naar mijn nieuwe woning.
Mijn huurcontract was initieel rechtstreeks met de verhuurder afgesloten. Ik heb nu van een immo kantoor, aangesteld voor verhuur van mjin woning, een brief ontvangen dat mijn opzeg goed ontvangen is. Uit verder contact blijkt echter dat het immo kantoor eist dat ik 3x per week gedurende een periode van 2 uur beschikbaar ben in mijn oude woning tot einde van de opzeg voor potentieel huurders het appartement te laten bezoeken.
In het huurcontract staat hierover niets vermeld.
mijn vraag nu is volgende:
1) Ben ik in enige mate verplicht van gevolg te geven aan deze "eis" van het immo kantoor? Ik heb namelijk niet veel zin om gedurende 6 weken 3x per week in mijn oud leeg appartement te moeten zitten in de hoop dat er iemand komt opdagen. Ik hoop hier een compromis te kunnen sluiten met het immo kantoor maar uit eerdere ervaringen met dat immo kantoor weet ik dat zij zeer onredelijk kunnen zijn als je niet degene bent die hen betaald.
2) Het huurcontract op zich is niet geregistreerd. In welk opzicht zou ik zelfs kunnen komaf maken met de zaak door na mijn verhuis gewoon de sleutel te gaan droppen bij de huisbaas? Ik heb namelijk gelezen dat je bij een niet geregistreerd huurcontract als huurder het contract zonder enige reden van vandaag op morgen kan opzeggen.
alvast bedankt voor jullie reactie.