Terugeisen huurgeld

kaga
Topic Starter

Terugeisen huurgeld

#1 , 06 feb 2017 12:06

Hallo,
Ik verhuurde een woning, de huurders hebben beiden een inkomen maar staan beiden onder budgetbegeleiding , ze zijn vertrokken uit de woning.
Ze hadden beloofd om de woning leeg en vrij te hebben tegen 31 december, maar ze waren nog niet klaar, we kregen pas de huissleutels op 12 januari.
De huur voor de maand januari werd betaald.
Maar nu krijg ik voortdurend mail van de budgetbeleider dat ik een deel van de huur moet terugstorten en enkel 12 dagen huur mag houden.
Klopt dat?

Mvg en dank,
Kaga

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2017 12:11

Was het nog een verhuring of een bezetting ten bede?
Hebt u de waarborg al teruggestort?

kaga
Topic Starter

#3 , 06 feb 2017 12:40

Het was een gewone verhuring met huurcontract.
Wat is een bezetting ter bede?
Ja, de waarborg is al teruggestort.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2017 12:47

Het blijven wonen na een huurcontract zonder toestemming of specifieke overeenkomst voor een 'beperkte' periode die op elk moment kan stoppen.
De woninghuurwet is dan niet van toepassing.
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Hopelijk spreekt dus niemand van huur want anders is er wel een huurcontract.

KJ86

#5 , 06 feb 2017 15:58

Budgetbegeleider heeft gelijk, tenzij dat jij kan aantonen dat voor de bezetting van 12 dagen een volledige maand huur was afgesproken.

kaga
Topic Starter

#6 , 06 feb 2017 20:44

o k bedankt voor jullie reactie's,

mvg,

kaga

kaga
Topic Starter

#7 , 06 feb 2017 20:54

Nog een vraagje : hoe pak je het dan het best aan bij einde huur.?
Hier hadden de huurders ons per aangetekend schrijven beloofd ons de huissleutels af te geven op 31 december, toen we ter plaatse kwamen , was er niemand aanwezig en toen we hen opbelden met de gsm kregen we te horen dat ze nog niet klaar waren. Dan werd er een nieuwe datum en uur afgesproken.

Terug naar “Huren”