Hoe lang mag een immo je aan het lijntje houden?

ria
Topic Starter
Berichten: 34

Hoe lang mag een immo je aan het lijntje houden?

#1 , 16 jan 2017 11:50

Op 9/1 heb ik aan een immokantoor 125 euro betaald als huurbelofte voor een woning. Op de site staat er nog steeds niet dat er een optie op de woning is en weten ze nog steeds niet of wij het huis kunnen huren. In de huurbelofte die ik tekende, staat er wel dat, als de kandidaat-huurder de woning niet neemt, die 125 euro aangewend wordt als kosten voor het kantoor.
Is er een termijn waarop er moet beslist worden of we wel al dan niet deze woonst kunnen huren?

De borg moet vastgezt worden bij de bank van de vader van de kantoorhouder. Is dat wettelijk?

En wij, als huurders, moeten 296,45 euro betalen voor de plaatsbeschrijving. Moet dat niet gedeeld worden tussen huurder en verhuurder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 16 jan 2017 13:50

Borg wordt geplaatst bij een instelling, gekozen door de huurder.

Plaatsbeschrijving 296,45 € ? Is wel aan de dure kant, maar nog niet onmogelijk; tenzij elke partij 296,45€ mag ophoesten. Als dat zo is, zou ik sterk overwegen van plaatsbeschrijven mijn beroep te maken...

Het is natuurlijk aan u om het hele plaatje te bekijken : die plaatsbeschrijving is één maal een kost, de huur elke maand, en als die meevalt....
En die bank van de papa kan al niet veel minder intrest geven dan de rest van de concurrentie.

Dan kiest u toch nog altijd zelf?

Reclame

Terug naar “Huren”