Nog geen waarborg...sleutel geven?

smart
Topic Starter

Nog geen waarborg...sleutel geven?

#1 , 30 dec 2016 13:33

Een Kand huurder wilt beginnen schilderen,....wilt de sleutel
Dinsdag pa de waarborg en 1 m huur en tekenen HO.
Is het een goed idee nu de sleutels af te geven?
Misschien beter de deur te openen en pas dinsdag de sleutels te geven.
Naar ik hoor kan iem die de sleutels heeft een domicilie nemen.....en indien geen waarborg beginnen de problemen ... Graag uw mening .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 30 dec 2016 13:47

Waar jij nu een probleem van maakt, zou ik er geen maken.
Waar ik echter wel een probleem van zou maken, is dat de HO nog niet getekend is.

Als deze getekend is, heb je een stok achter de hand om de waarborg op te eisen tegen dinsdag.

Ik zou de sleutel afgeven tegen ontvangstbewijs, als de HO getekend is en als de intredende PB opgesteld is (voor hetzelfde geld wordt er iets kapot gemaakt tijdens de schilderwerken), en een tussentijdse PB na de schilderwerken.

sloeberken

#3 , 30 dec 2016 13:59

Geen sleutels afgeven zonder dat de waarborg en eerste maand huur betaald is, tevens onmiddellijk de plaatsbeschrijving en overdracht nutsvoorzieningen. Als ze dit nu niet kunnen/willen betalen hoe gaan ze het maandag dan betalen.

Volgorde verhuringen:

1 - Opstellen en tekenen huurcontract, best beginnen met huurcontract korte duur 1 jaar, huurcontract laten registreren.
2 - Huurwaarborg stellen en 1ste maand huur betalen.
3 - overdracht sleutels, opstellen plaatsbeschrijving en overdracht nutsvoorzieningen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”