Verhuurder wil waarborg niet terug geven

Anneke luyten
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder wil waarborg niet terug geven

#1 , 08 dec 2016 22:14

Hallo iedereen.
In 2000 heb ik een appartement gehuurd met plaatsbeschrijving in het contract. Mijn moeder heeft dat contract twee jaar geleden overgenomen en de huurwaarborg bleef vaststaan op mijn rekening.
Mijn moeder heeft het appartement in augustus opgezegd en voor een nieuwe huurder gezorgd. Deze persoon woont nu sinds oktober in het appartement. De eigenares heeft de sleutels gekregen en aan mijn moeder verteld dat ze enkel nog nieuwe gordijnen moest hangen. Ondertussen werd er al volop geschilderd en verhuisde de nieuwe huurder stilletjesaan zijn spullen.
Nu wil ik mijn waarborg terugvragen maar dit wordt geweigerd. Ik zou een plint moeten repareren, een nieuw keukenblad moeten plaatsen en de gasverwarming en boiler laten nakijken (wat dus wel allemaal is gebeurd, heb bewijs van onderhoud).
Mijn vraag is nu wat mijn rechten of plichten zijn en of ze mij nu nog die kosten kunnen aanrekenen. Met dank voor een reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 09 dec 2016 09:01

Werd er eeen uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt? Staan die zaken in die PB vermeld? Heb je die PB ondertekend? Indien niet, heeft verhuurder niets meer te vragen. Stuur hem een aangetekend schrijven waarin je uw huurwaarborg terug vraagt. En indien u die niet ontvangen hebt tegen: XXX zal je u genoodzaaktr zien naar de vrederechter te stappen, hetgeen de kosten voor de verhuurder merkelijk zal doen oplopen.

Anneke luyten
Topic Starter

#3 , 09 dec 2016 19:25

Dank je voor de reactie. Had al een aangetekende brief geschreven maar ze zei dat er nog wat extra kosten waren. Ik ga langs de huurdersbond en eventueel langs het vredegerecht x

Reclame

sloeberken

#4 , 09 dec 2016 19:38

Huurdersbond is verloren geld en tijd, kunnen niets meer zeggen dan wat hier gezegd is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#5 , 09 dec 2016 20:19

Huurdersbond is inderdaad verloren geld en tijd. De verhuurder kan, na een akkoord over de schade, niet zo maar eventjes terugkomen omdat er nog wat werd gevonden.

Anneke luyten
Topic Starter

#6 , 13 dec 2016 19:14

Dus best ineens naar het vredegerecht stappen dan?

sloeberken

#7 , 13 dec 2016 20:13

Wel eerst een AS sturen om u huurwaarborg ten laatste op datum ..... vrij te geven, geen reactie naar vrederechter
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”